lördag 20 oktober 2012

Trettioårskalas

Lördag eftermiddag blir det trettioårskalas hos familjen V. 
Isabelle fick också paket och blev jätteglad.
 Storebror Pontus med förstås. En varsin Bamse-bok.
 Och det blev himla smaskig mat med en gudomligt god cheesecake till efterrätt, och prat och mitt i allt skulle ju Cosmos ha middag också. Pontus både hällde upp och serverade och sade Varsågod. Sedan skulle det studeras noga när hunden åt.
Gullungar :)
Båda två hade för övrigt blivit väldigt modiga och Pontus "brottades" med Cosmos flera gånger. Sådär så att matten fångade upp sin vilda fyrbening för att inte tvåbeningen skulle få rivsår i ansiktet. Pontus själv var inte ett dugg bekymrad utan fortsatte bums att busa med hunden. Kul!

Och det var samtalsämnen mellan himmel och jord. Flera gånger slogs jag av vilka vitt skilda verkligheter vi lever i. Delvis i allafall. Aldrig har jag väl tänkt på att man kan lämna in sina kläder på kemtvätt varje vecka... men att ha städhälp däremot känns inte alls främmande. Och det talas om resor inom jobbet och vi diskuterar barn och prioriteringar och är inte alls överens, men lite intressant är det ändå, hur olika man kan tänka och vilka perspektiv som finns.

Runt elva kommer vi hem till maken som var så hiskligt förkyld att han inte fick följa med. Tända ljus och kattdamer och en hund som går bums i säng. Nu ska matten också ta natten.
I morgon är det efit!

3 kommentarer:

  1. En härlig kväll. Många intressanta diskussioner som vi får fortsätta med någon annan gång. Jocke blev imponerad av hur påläst du är om den senaste forskningen kring barn och inlärning.

    SvaraRadera
  2. Jodu, olika verkligheter... Jag har några vänner som lever så totalt olika från mitt liv att det är riktigt spännande. För oftast hittar man vänner som har det ganska likt ens eget.

    Kläder på kemtvätt... nej, det är så mycket smågrejer som ändå måste tvättas, jag kan inte tänka mig att lämna bort underkläder. Men städhjälp skulle jag gärna ha!

    SvaraRadera
  3. Flygaren; Det minns jag inte ens att vi pratade om... Å andra sidan är det ju mitt jobb :)
    Och absolut, vore trevligt om det inte dröjde så förfärligt länge till nästa gång. Synd att ni behövde gå så tidigt!

    Bloggblad; Ja, jag tyckte verkligen att det var intressant. Och bra när det är "högt till tak" så att det faktiskt går att diskutera. Jag råkar vara rätt förtjust i just diskussioner... så länge de innehåller relevanta argument :)

    SvaraRadera