fredag 12 oktober 2012

Kvinna i grönt

Och så blir det fredagskväll.
Maken har lagat middag när jag kommer hem. Man kan absolut säga att jag är en smula bortskämd.
Det blir mat vid köksbordet, tända ljus och prat.

Därefter blir det varm dusch och kurande under filt i soffan, sådär som jag har pratat om hela dagen. En bok till har jag läst och det är underbart för hu som jag kom av mig med läsningen efter studierna.
En bok som vars handling utspelar sig på Island. Reykavik växer och i ett gammalt sommarstugeområde byggs bostäder. Men vid ett av husen som håller på att byggas hittar man ben från en människa. Benen visar sig vara sådär en sextio år gamla och man får genom boken följa två historier som så småningom flätas samman. Jag hakade upp mig en smula på alla de Isländska aningen svåruttalade namnen, men tyckte för övrigt att boken var lättläst
Betyg? Tja... tre av fem kanske.


I morgon hoppas jag på en lika vacker frostig morgon som idag. Då blir det absolut en liten tur med Cosmos och kameran!

2 kommentarer:

  1. Låter som en finfin fredag :-)
    Jag håller tummarna för riktigt fint höstväder imorgon!

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Det var absolut en bra fredagskväll. Men däremot ett riktigt trist fotoväder nu på morgonen. Mörkt och grått. Kanske ett bra tillfälle att leka med bildredigering i eftermiddag :)

    SvaraRadera