fredag 26 oktober 2012

Höstgult!

Världen utanför fönstret är ganska grå. Faktiskt. Bortsett från lönnarna som verkligen lyser upp, alldeles särskilt en sådan här dag när solen skiner på dem.
 Här har jag gjort resten av bilden svartvit. Och visst är det ingen större skillnad.
Nu råkar det vara så att jag är rätt förtjust både i färgerna och i det gråa. Och jag tycker om vattenpölar, kyla, frost och levande ljus. Eventuellt är jag inte så förtjust i att mörkret kommer så tidigt... eller att vägarna blir hala. Men jag tycker om lukten och luften och dimman.
Höst :)

2 kommentarer:

  1. En av fördelarna med hösten, och för den delen även vintern, är känslan när man kryper upp i soffan, virar en filt om sig, dricker något varmt och virkar/ser en film/läser en bok.

    SvaraRadera
  2. Vonkis; Ja absolut. En massa mys!

    SvaraRadera