fredag 12 oktober 2012

För sex år sedan...

...såg det ut så här.

Tidig kall morgon. Frostnupet gräs. Hösilagebalar.
 Herr, eller fru, kråka på stalltaket.
Hungriga gnägganden.
Mockning.
Täcken på och av. Benskydd. Hästar till hagen. Och till skrittmaskinen.
Elever på ridskolan.
Lektioner.
 Schemat för hur tävlingshästarna skulle arbeta skrevs på whiteboardtavlan.
Nere i hörnet stod allt som behövde göras. Skrittmaskinen skulle mockas dagligen.
Det gjorde hästskötaren som inte längre var jag.
Jag jobbade på ridskolan. Då.
Och samlade på mig en hel massa erfarenheter.
Det gör man nästan alltid. Jag är flera erfarenheter rikare efter den här veckan.
En helt annan sorts erfarenheter än då för sex år sedan.
Men det tar baske mig på energin att samla erfarenheter. Jag är rätt nöjd över att det är fredag idag faktiskt. Är det åldern kanske ;)

2 kommentarer:

  1. Jag har också samlat på mig en del erfarenhet den här veckan, så pass mycket att jag bev sjuk :D Nejdå, sjukdomen berodde väl på virus förståss. Vill du träffas och dela med dig av dina erfarenheter på söndag kanske?

    SvaraRadera
  2. Erika; Haha, ja det är inte värst mycket att dela med sig av, men jag tar gärna en date med dig ändå på söndag :)

    SvaraRadera