lördag 27 oktober 2012

Flyghund?

Jag satsade på allt direkt. Ja, det var väl lika bra. Skulle jag ändå vara förkyld kunde jag ju lika gärna få en redig ögonfluss avklarad. Och skulle jag ändå vara hemma för ögonfluss kunde jag ju lika gärna ta feber på samma gång. Och när jag ändå var hemma för feber, ja varför inte få magsjukan överstökad också?

Så fick det bli.
Eller så blev det.

Och på fredagen var jag tämligen död. Tyckte jag själv.
Det blev till och med en natt på soffan, och det är verkligen inte vanligt.

Lördag förmiddag var inte heller någon höjdare, men så kom eftermiddagen och allt blev så mycket bättre. Sååå mycket bättre!

Tre (!) filmer har jag orkat igenom och när klockan blir halv åtta deklarerar jag att jag är sugen på bacon och rostat bröd. Maken protesterar en smula. Eller ja, ifrågasätter i allafall om det är den lämpligaste kosten att starta med efter två dagar på ett par skivor vitt bröd som man inte ens fått behålla. Men jag tycker att det känns som en strålande idé, och är än så länge inte motbevisad.

Cosmos har också haft en bra eftermiddag. Hussen och han har varit i skogen och...


...lärt sig flyga?

Nu är det snart natten igen. Och i morgon tänker jag mig i allafall en liten runda ute i kylan och solen. För den tänker väl visa sig i morgon också. Hoppas jag!

4 kommentarer:

  1. Toppensköna flygbilder på Cosmos. Man blir glad!

    Krya på dig ordentligt nu. Det är definitivt INTE rättvist att bli drabbad av så mycket på en gång. Själv fick jag bara lite snuva i tisdags kväll, men den försvann på ett dygn.

    SvaraRadera
  2. Mian; Ja jag blev jätteglad när jag såg bilderna. Två dagar i rad var de ute nu när jag varit sjuk. Det förtjänade han gott efter att bara legat hemma och inte gjort någonting.

    SvaraRadera
  3. Usch, det lät verkligen inte kul med alla sjukor på en gång. Fyyy! Skönt att du är bättre nu!

    Underbara bilder på flyghunden :-D

    Och roligt med Cosmos inlägg!

    SvaraRadera
  4. Haha vilka häftiga - och härliga - bilder! :-)

    Skickar förövrigt en krya på dig-hälsning!

    SvaraRadera