tisdag 16 oktober 2012

En tisdag, bara sådär


Det regnar på morgonpromenaden. Och är mörkt. Bilden togs i söndags. Det var liksom mörkt när vi kom hem igår också.

Maken är hemma och sjuk. Dunderförkyld.
Jag är inte det minsta avundsjuk på förkylningen, såklart, men kan ändå tycka att just en dags soffkurande under filt låter rätt mysigt. I höstrugget.

Cosmos får vara hemma från dagmatten också. Jag är inte riktigt lika säker på att han tycker den idén är bra. Säkert kommer han att sakna sin buskompis, den lille terriern och så kommer han att tycka att hussen är dötråkig ;)

Och jag då. Jo, jag ska förstås jobba. Idag ska våra grisar få ben och tryne och målas i fina färger. Vi har ju bondgårdstema och håller som bäst på med grisen.
Lite födelsedagsfirande ska det bli också. Sjunga i samlingen. Födelsedagsbarnet får berätta. Och så blir det utdelande av en liten present. En liten prinsessbakelse.

Ikväll blir det handledning med specialpedagog. Till halvåtta.
Och om drygt tolv timmar är jag hemma igen.
Just nu är ambitionen att stoppa leverpastej i fickan och träna en sväng med Cosmos då.
Jag är inte alldeles säker på att ambitionen ikväll är densamma.


Nu låter det ju som om jag har precis koll på hur dagen ska bli, men det har jag förstås inte. Och aningen lite spännande är det. Att man aldrig kan veta exakt vad som kommer att hända.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar