söndag 21 oktober 2012

Efit

Efit idag 
Jag är med. 

Någon gång mitt i natten (med blixt)
Cosmos sover. Äntligen. Bra. Vi tycks ha fått ytterligare en vovve med känslig mage. Lite matrester från golvet på kalaset höll mig sysselsatt långt efter läggdags.
Runt sex
Cosmos vaknar. Och då vaknar jag. Chatter morrar lite irriterat. Hon har inte tänkt kliva upp än.
Runt sju
Frukost för fyrbeningar. Efter nattens äventyr får hunden en något mindre ranson...
Runt åtta
Ekershallen öppnar åtta. Jag går dit för att shoppa frukostbröd och halstabletter.
Runt nio
Frukost. Mysigt!
Runt tio
Vi är på promenad. Cosmos upptäcker sig själv i glasdörren och stirrar mycket nyfiket.
Runt elva
Gör ett försök att se Niceville men datorn vi har kopplad till teven ville inte vara med på noterna. Den här gången heller.
Runt tolv
Vi har kopplat in en annan dator till teven. Tittar vidare på Niceville och virkar för fullt samtidigt.
Runt ett
En liten kort promenad runt kvarteret. Fullt med folk väntar på Göteborgståget...
Lönnarna är alldeles gula.
Runt två
Cosmos är redo. Nu bär det av till brukshundklubben för både sök och spår.
Runt tre...
...åker vi i karavan till ett bra ställe i skogen.
Runt fyra
Söket gick alldeles utmärkt! Duktig kille! Påklädd och klar ska han precis gå spåret som vi lade tidigare.
Runt fem
Spåret är också klart. Det gick med glans.
Nu passar vi på att leka lite med trött labbevalp.



Runt sex
Precis kommit hem till vår parkering. Mörkt ute. Men ÅH vad roligt vi har haft!!!
Runt sju
Kommer ut från varm dusch och möts av söndagsmys i köket: Bästa maken har fixat :)
Runt åtta
Syr ihop bakverk. Och tittar på Solsidan.
Och det får vara den sista efit-bilden för idag.

10 kommentarer:

  1. Tänk, när jag drömmer om hund, då glömmer jag hur mycket jobb det är att ha valp... :)

    SvaraRadera
  2. Kattis; Fast nu är det ju inte jobbigt längre. Inte om man jämför med hur det var innan han var rumsren och med alla vassa tänder.
    Dålig kan ju vilken hund som helst bli efter att ha ätit något olämpligt :)

    SvaraRadera
  3. Tittar in på din Efit-söndag! Vad obegripligt det måste vara för Cosmos att se en likadan i dörren!!

    SvaraRadera
  4. Ååå, så jag blir lycklig av att se lilla filmen och labben som mest liknar en griskulting ,-)

    SvaraRadera
  5. Mysig middag han fixat till. Ni hann ju en hel del denna söndag.

    SvaraRadera
  6. Näää, nu missade jag EFIT igen. Jag som kollade upp dag och allt! Nästa....
    Vilken söt film! Fina vovvar! Och mysigt med frukost, film och middag med tända ljus.
    Verkar ha varit en riktigt skön dag!

    SvaraRadera
  7. Ruta Ett; Ja, han såg verkligen helt förvirrad ut :)

    Elisabet; Han var så söt. Och trött. Yngst av alla deltagare :)

    Micke; Det ser alltid mycket ut när man fotograferar sådär ofta. I själva verket var det en ovanligt lugn söndag :)

    Kattalena; Det kommer fler ;) Och det var verkligen en riktig mysdag :)

    SvaraRadera
  8. Takk for titten!
    mack og tardis hilser til cosmos

    SvaraRadera
  9. Men vad fort Cosmos växer!

    SvaraRadera
  10. Bloggblad; Ja, nu är det ingen liten kille längre. I allafall inte storleksmässigt :) Fast snart blir han inte så värst mycket större. Däremot betydligt mer musklad och framförallt hårig...

    SvaraRadera