måndag 29 oktober 2012

Dagen

Lägger handen på varm panna
Går ut med hunden
Gör frukost till både två- och fyrbeningar
Cyklar iväg i frostigt väder
Lyssnar på föreläsningar
Skäms. Inspireras. Och applåderar.
Antecknar
Träffar människor jag sällan träffar.
Kommer ut i ett riktigt ruggigt skitväder
Ringer maken
Handlar hostmedicin och alvedon på apoteket
Säger "det där är din andra cigarrett på tio minuter!" till någon som tål att höra det
Cyklar i skitvädret
Äter hamburgare
och pratar.
Lyssnar av telefonsvararen och tillstyrker en övertid
Tittar på fakturorna men skjuter på betalandet
Planerar rummen och terminen
Funderar på var man köper billigast linser. För barnen att leka med.
Skriver ut månadsbrev.
Pratar med specialpedagog
Äter god kaka. Med minimarshmallows på.
Pratar mer och lyssnar mindre. Tror jag.
Antecknar i mallen för trygghetsplanen.
Lyssnar mer och pratar mindre. Tror jag.
Säger hejdå till arbetskamrater.
Sätter mig och pratar med den nya vikarien.
Kontrollerar att dörrar är låsta
Cyklar hem i skitväder. Blir kall och blöt.
Blir anfallen av överlycklig hund.
Dimper ner ett ögonblick eller tre på soffan och pratar med maken.
Borstar tänderna på Cosmos. Och klipper klor.
Lagar mat
Diskar.
Pratar jobbrelaterat telefonsamtal
och icke jobbrelaterat telefonsamtal.
Går promenad med Cosmos. Och leker en sväng på gräsmattan.
Ger honom mat.
Svär över att jag glömt viktiga papper på jobbet.
Justerar månadsbrevet. Halv åtta hos mig står på.
Förbereder morgondagens utvecklingssamtal
Fixar te
Serverar te och hostmedicin.
Fyller på nytt vatten i vattenglaset.
Kryper ner under filten med varm mugg te och skriver den här listan :)

Nu återstår rengöring av kattlådan och kvällspromenad med Cosmos. Om knappt åtta timmar säger larmet på mobilen att det är dags att kliva upp och börja en ny dag.

Rackarns vilken spännande läsning ;)

6 kommentarer:

  1. Jodå, det är hur intressant som helst och säger en hel del om din vardag! Tack! säger jag.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Elisabeth! Det var roligt att få följa din dag!

    SvaraRadera
  3. Ja jag tycker också att det var jättekul att läsa! Tänk så mycket man gör på en helt vanlig dag :-)

    SvaraRadera
  4. Krya på till maken lägger jag till och instämmer sen i vad föregående skrivit!

    SvaraRadera