onsdag 3 oktober 2012

Bok(o)tips

Välkommen till bokbloggen.
Det har alldeles uppriktigt gått vääääldigt trögt med läsandet en längre tid. Faktum är att jag aldrig riktigt kom igång efter allt läsande av studielitteratur. Förvisso slukas det hundböcker om rasen, valpar, uppfostran, kontakt och nosarbete.

Men romaner, nä jag har liksom inte riktigt hittat tillbaka. Förrän nu.

Först i somras läste jag den här, som låg etta på pockettoppen. Men den fastnade jag inte alls för. Faktum är att jag nätt och jämt kom igenom den...
 Sedan läste jag den här. Jag var väldigt förtjust i Nu vill jag sjunga dig milda sånger och Sonat till Miriam, som är Linda Olssons tidigare böcker. Men den här tyckte jag nog faktiskt inte alls var någon höjdare. Den var liksom för seg. Tror jag.
 Men NU. Jag fick låna en bok av mamma, vars baksida inte alls tilltalade mig. Att börja läsa om skilsmässor när man ganska så nyss gift sig kändes föga uppmuntrande. Men den var riktigt bra. Lättläst och jordnära med många både roliga och lite skrämmande känna-igen-faktorer.
Den rekommenderas :)

3 kommentarer:

  1. Men vad bra, jag har tittat på bok nr ett flera gånger. Då behöver jag ju inte bry mig om att läsa den :-)
    Nu vill jag sjunga dig milda sånger har jag valt till nästa bokcirkelbok, så kul att du tyckte om den :-)
    Nu ser jag lite mer fram emot att läsa den!

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Ja, jag har hört flera som inte tyckt om den första boken... Den tredje rekommenderas däremot :)

    SvaraRadera
  3. Har läst en bok av Helena Zweigbergk innan, "Sånt man bara säger". Den tyckte jag om! Så jag ska absolut läsa den här också!

    SvaraRadera