lördag 8 september 2012

Skogsmys

Så himla bra man kan ha det en lördag!
När jag frågade maken i förmiddags om han ville följa med till skogen var han inte värst sugen. Men just som jag satt mig i bilen plingade det i mobilen. Då hade han ångrat sig och föreslog korvgrillning som en sen lunch :)

Och så fick det förstås bli.

Åh vad det är mysigt att grilla korv i skogen (jag tycker inte ens om korv egentligen).
Solsken. Höstluft. Gula löv. Doft av rök.
 Cosmos var förstås med och gick längre än han någonsin gjort idag. Ja, lite längre än vi tänkt oss. Men det blev en lååång paus där vid korvgrillningen. Med mat och vila även för liten fyrbent :)
 Nu är han lite stor för att slappna av och sova i mitt knä. Men att ligga på sidan om och använda knäet som huvudkudde gick prima. Gullhunden!
 Alldeles alldeles stilla var det. Ingen annanstans känner jag mig så totalt avslappnad som i skogen. Massvis med ny energi tankad :)

 Tillbaka på parkeringen var där nästan tomt på bilar. När vi kom några timmar tidigare var där fullt och vi viftades på plats av en parkeringsvakt. Tydligen var det Blå Bergens dag. Turligt nog för oss var det inte jättemycket folk i skogen.

Sköna sköna lördag!

6 kommentarer:

  1. Och tänk att jag som bor i skogskanten har inte kommit ut idag än... Visst får man energi att skogsluft. Härligt att se hur Cosmos växer.

    SvaraRadera
  2. Lena; Skogsluft är underbart! Kanske alldeles särskilt för en som bor mitt i asfalten?

    Och Cosmos växer som bara den. Fast nu tycker jag att det planat ut lite...

    SvaraRadera
  3. Tycker du ja, jag tycker att han vuxit på bara en vecka!
    Börjar bli lite mer av "stor" hund.

    Känner riktigt höstluften i det du skriver.
    Vi kom inte ut i skogen.
    Var och en jobbade med datorn på sitt håll.
    Den ene med något du har nytta av, den andra ...
    En promenad upp till Bråten och hem via Sandtorpsbadet blev det ändå.

    SvaraRadera
  4. Vi har också varit i skogen idag. Jag måste vara utomhus så mycket jag kan på helgerna annars blir jobbveckorna alltför plågsamma...

    SvaraRadera
  5. Mamma; Ja... eller liten hund i stor hunds kropp ;)

    Mian; Nu är ju vi visserligen ute mycket på dagarna på jobbet. Men det blir liksom inte alls samma sak som att koppla av ute i skogen.

    SvaraRadera
  6. Det är något med grillad korv i skogen, äter aldrig korv annars, petar till och med bort den när det är korvstroganoff i skolan.

    SvaraRadera