lördag 15 september 2012

Skogshunden

Ingen tomatskörd och inget skrivande av verksamhetsplan. 
Än.
Men skogstur!
Vi är nästan lika förtjusta i det alla tre... fast jag och Cosmos toppar nog.
 Åh så lycklig han är i skogen! Och duktig.
Full fart. Det är helt makalöst vad mycket energi som finns i den lille fyrbeningen.
Hur många fästingar vi hittat efteråt behöver vi inte prata om.
 På jakt efter hussen som är en riktig buse och bara försvinner lite då och då...
 Fikadags.
 Nästan tillbaka passerade vi den här utsikten.
 Och svamp finns det gott om. Eftersom jag inte äter trattisar längre har det inte blivit att vi har varit ute och plockat några. Däremot passerat en hel del.
 Och åh vilken lycka det är att ha en sådan här härlig, glad liten hund!
Finaste Cosmos 

2 kommentarer:

  1. Cecilia; Jag älskar trattisar, men tål dem inte. Det tog dock ett tag innan jag insåg sambandet mellan att jag fick så förfärligt ont i magen och att jag ätit just kantareller... Enkelt åtgärdat men trist att behöva avstå.

    SvaraRadera