lördag 15 september 2012

Sånt man kan skratta åt...

...efteråt.

Idag ska jag säga, höll jag på att bli uppäten. Eller i allafall redigt stucken av något riktigt otäckt.
Jag kände hur det kröp innanför mina byxor, därute i skogen. Och stacks!
Nästan lite panik blev det och maken mer eller mindre fångade systemkameran som jag slängde till honom och byxorna åkte ner med ett nafs där precis mitt på stigen.

Vad det var?
Jo det ska jag säga. Det var ett torkat grässtrå som oförklarligt smugit sig upp i mitt byxben och ända upp till låret, där det förstås började bli trångt och därför stack in i mitt ben.

Tur att ingen kom. Då när jag stod med byxorna i knävecken på stigen i skogen med en make och en hund ivrigt engagerade intill.

5 kommentarer:

  1. Ojj! Vilket antiklimax, eller vad man nu ska kalla det... :-)

    SvaraRadera
  2. Mian; Jag hade absolut ingen annan tanke än att få bort det där otäcka som kröp innanför byxorna ;)

    Hannele; Ja, någon fästing trodde jag inte att det var. Nä, de här var ett betydligt större odjur ;)

    Vonkis; Det var en traumatisk upplevelse av högsta grad ;)

    SvaraRadera
  3. Hihihi! :-D
    Så var det bara ett litet strå...

    SvaraRadera