tisdag 25 september 2012

Natten

Apt. Arbetsplatsträff. Med chefen.
Maken fick gå på valpkursen. Ja, han gjorde faktiskt det efter lite knorrande. Trots att han från början sagt att han matar, klappar och går en och annan promenad. Kurser och sådant får vara min grej.
När han kom hem igår var han än mer övertygad om just det...
Han tyckte mest att valpen hade stått på två ben. Och att han matat honom med en väldig massa godis för att han skulle stå på fyra.
Det kan nog stämma, det där med en väldig massa godis, för min uppgift i det hela har varit att springa in och ut inatt.

Om man säger som så, känner jag mig inte helt utvilad inför kommande arbetsdagen. Den som börjar om exakt en halvtimme.
Om man säger som så, känner sig inte valpen ett dugg nöjd över att inte få någon frukost.
Idag är det tisdag.

4 kommentarer:

  1. Usch och fy med valp som är dålig i magen. Så var Otis härom dagen men då hae han ätit potatis från svärföräldrarnas land. Vad fick Cosmos för godis som han blev så dålig av?

    SvaraRadera
  2. ,-)

    Jag ler åt makens ovilja att gå på kurs ..,-)

    SvaraRadera
  3. Eva; Korv hade han fått. Jag brukar ge leverpastej och varva det med vanliga maten... Eller hemgjorda köttbullar utan lök. Och nu vet vi ju inte med säkerhet om det berodde på korven, men det är förstås mest troligt.

    Elisabet; Men han gick ändå och jag har fått en bra genomgång på vad vi ska träna till nästa vecka :)

    SvaraRadera
  4. Beskrivningen på din mans tankar kring hundägandet stämde ungefär på pricken överrens med min :-D Ganska ofta måste jag hejda mig när jag ser att "nu har jag nog kaaanske talat lite väl mycket hund"... ;)

    SvaraRadera