lördag 29 september 2012

Lördagsmorgon

Tvätt i maskinen
Fyrbeningarna har fått frukost.
Cosmos springer bakom Chatter och håller henne i svansen. Ibland fräser hon till, då har han bitit lite för hårt. Så tar hon en vända under magen på honom, jamar, stryker sig mot hans nos... och så blir det svanshållning igen.

Ring så spelar vi, på radion.
Sconesen är klara.
Brus från vattenkokaren
Och maken visar kläderna han handlade igår. Sk
Ja, tanken var att vi skulle uppdatera garderoberna båda två, men jag hittade verkligen ingenting. Nu ska jag prova på det där med att handla på någon webshop. Jag har provat två gånger tidigare. Och misslyckats båda gångerna. Tredje gången gillt.
Kanske.
Varför har du två klockor på dig? Utbrast jag när jag såg makens arm när vi åkte ut till Marieberg igår. Jo, det var för att han nu verkligen skulle komma ihåg byta batterier i dem.
Om han kom ihåg just det, att byta batterierna? Näpp. 

2 kommentarer: