lördag 29 september 2012

Ikapp

På väg till ledningsgruppsmötet i torsdags var det ett så vackert ljus...
Torsdag och fredag har vi lite färre barn och, även om jag förstås inte önskar någon sjuk, kommer jag ikapp lite med allt... småfix. Mycket finns förstås kvar, men en bit på väg är vi i allafall.
Bästa arbetskamraterna gav mig frikostigt en massa tid, sådär som det inte riktigt går att göra när det är många barn.
Åh så skönt att gå hem på fredagen och veta att det inte finns en massa liggande som måste göras.
Eller oklarheter jag måste fråga om.
Eller saker jag måste komma ihåg att säga.
Nästan en känsla av kontroll. Faktiskt. Och det gillas!

3 kommentarer:

  1. Det förstår jag! Hoppas att du får en trevlig helg. :)

    SvaraRadera
  2. Och igårkväll satt pv vid datorn och höll på med lärarjobb och suckade över gymnasieelever som är noll intresserade av matte och som kommer tjugo minuter för sent till lektionen och inte har med sig penna, block, eller miniräknare.

    SvaraRadera
  3. De la realidad: Tack det samma. På bokmässan :)

    Elisabet; Ja, det kan jag just tänka mig. Våra små är väldigt intresserade av det allra mesta. En liten liten stund. :)

    SvaraRadera