tisdag 18 september 2012

Hundkurs andra gången

Jobbdag hela dagen igår...
Och så hundkurs på kvällen.
Om jag säger att det gick bra, ja då tar jag i.
Men det gick bättre. Mycket bättre.
Leverpastej är finfina saker ;)
Framförallt fick jag massvis med tips!

Men när matten stod tjugo meter bort och valpen skulle passera en tant som stod och skramlade och lockade med en matskål -ja då behövs det en funderare på om man verkligen ska lyssna på mattens nej och lockande... Och medan man tar sig den funderaren kan man ju faktiskt undersöka matskålen.
Fast andra gången, då när jag istället använde "inte-bita-på-sladden-uschet" ja då lyssnade han faktiskt, och när matten vände sig om som om hon skulle gå, ja då kom han på bumsen.

Sitt funkade lika fint som hemma. Och nu har vi lärt oss ligg direkt från stå istället för från sitt.
Toppen för det underlättar bestämt läggande under gång. Sen.
Väl hemma åt han kvällsmat och marscherade raka vägen in till sin säng.

Och nu är det tisdag.
Jobb till klockan fyra.
Valpen, maken och röda katten har tagit sovmorgon.
Gråa katten ligger i mitt knä och har ingen plan på att släppa iväg mig till något jobb.
Just så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar