lördag 29 september 2012

Höstfärger

Det regnar och regnar och jag trängs med alla andra människor på Ica Maxi. Självscannern bestämmer sig för omstart. Tre gånger. Och varje gång försvinner den senast scannade varan. Oj, så nog jag kontrollerar kvittot sedan.

Det blir en billig storhandling och jag känner mig mäkta nöjd. Hälsar på bekanta på parkeringen och plumsar rakt i en stor vattenpöl, sådär så att det sipprar in i skorna.

Efteråt blir det en sväng förbi plantagen. Lite ljung och något i vardagsrumsfönstret. På parkeringen lyser de jätteröda träden upp i regnrusket.
 Och inne hittar jag en orkidé som är så vackert blå.
Jag är alldeles för snål för att köpa den.

Istället följer två små orange... typ hösteld.
Som kan lysa upp lite i höstrugget. Tänkte jag.

vad jag inte tänkte på var att orange blommor och lila gardiner inte är den snyggaste kombon. direkt...

2 kommentarer:

  1. Men blå.... näe, det känns lite fel även färgen är vacker.

    SvaraRadera
  2. Bloggblad; Jag tyckte att de var jättevackra och hade gärna tagit med mig minst en... om det inte hade varit för att jag är så rysligt snål ;)

    SvaraRadera