lördag 22 september 2012

För sex år sedan

Jag var 24 år. Och hade återvänt till Sigtuna efter instruktörsutbildning på Strömsholm och anställning i Lidköping. Lurvig hette fortfarande Bernhard på bloggen och var ett och ett halvt år.
Och livet var helt annorlunda mot dagens.
Fredag den 22:a september 2006.

**** **** *** *** *** *** ***
I förmiddags red jag Minelli för Mads. Hon kändes inte så där jättefin, men på sätt och vis var det bra, för då kunde han hjälpa mig med hur jag ska lösa det. Han är verkligen toppen att rida för! (tror att jag har sagt det förut...)
Knoppade Sandeman med. Skillnaden mellan knoppar till dressyr och till hoppning är ju att i hoppningen ska de synas i knappt en minut och då går det fort. Dressyren ska synas i flera minuter och går låååångsamt.
Trevligt med dressyrhästar i stallet i allfall.

Hämtat minibuss till strömsholmsresan i morgon, tvättat bilen... och handlat till lägret. Första gången jag storhandlar till så många :)

Nu är det träningsläger. Barnen har fått knoppa, hitta på egna övningar och rida uppe på dressyrbanan. Gjort i ordning stallet, ätit tacos och gjort samarbetsövningar.

Nu vet jag inte om det är jag eller de som är tröttast... Eller, det är nog Bernhard föresten!

**** **** *** *** *** *** ***

Jag trivdes finfint.
Lärde mig massor och fick erfarenhet, långt ifrån enbart användbara i hästvärlden.
Men inte för ett ögonblick har jag ångrat flytten till Örebro och studierna.

Och vad roligt, tycker jag, att titta tillbaka på bloggen ibland!

5 kommentarer:

  1. Visst är det kul att läsa tillbaka på sin blogg. En toppenbra bilddagbok är det. Fint stöd för minnet.

    SvaraRadera
  2. Mian; Ja, jag tycker att det är jätteroligt. Och det känns verkligen som ett helt annat liv, när man tittat tillbaka :)

    SvaraRadera
  3. Instämmer! En smart och nutida variant av dagbok.

    Jag hade en annan blogg förut som var mer "personlig" men den är stängd förutom för mig. Ibland läser jag i den och än så länge få den finnas kvar för min egen del.

    SvaraRadera
  4. Turtlan; Ja... fast jag litar inte helt på det här med teknik och skulle gärna ha den i pappersform också. Tänk den dag det blir något problem med blogger...

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att många tycker att Mads är fantastisk att rida för. Själv har jag lite svårt att tänka mig honom seriös eftersom vi båda hade praktik på Strömsholm samtidigt precis när han först kom dit och var 18 år.. Vi hängde typ i samma gäng och han var väl inte den mest städade person man kunde tänka sig... Men han har alltid varit väldigt duktig på att rida!

    SvaraRadera