tisdag 11 september 2012

En arbetsinsikt

Idag har jag tillbringat hela förmiddagen på kurs. På en stol. Framför en dator.
En himla massa bra lärde jag mig och nu känns det plötsligt som om jag har lite koll på läget.
Det är absolut inte fel. Och sannerligen på tiden.

Jag kom tillbaka precis mitt i lunchen och då hade förstås alla barn en hel massa saker att berätta. Det är en eftermiddag när allt flyter. När barnen är pigga och glada och leker så bra och allt känns nästan precis hur okomplicerat som helst.

När jag går hem på eftermiddagen tänker jag att jag verkligen verkligen tycker om mitt jobb. Jag tycker om mina arbetskamrater, mina arbetsuppgifter och inte minst- alla goa barn!

Den insikten är inte fy skam en tisdag :)

Och bilden har absolut egentligen ingenting alls med inlägget att göra.

2 kommentarer:

  1. Underbar känsla ju!!! Och det är ju alltid kul med kurs! Så man får lära sig nya saker. Jättefin bild!

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Ja, det här var en välbehövlig kurs. Nu känner jag att jag är med på tåget igen :)

    SvaraRadera