lördag 1 september 2012

Eftermiddag i Karlskogaland

På eftermiddagen blev det tripp till Karlskogaland och skattletande på vinden.
Och god middag och en massa trevligt prat :)
 Jag vet att jag tjatar om det, men de bor så fint, alldeles nära vattnet. Cosmos tycker också att det är toppen att kunna springa där nere. Jag förundras (och gläds) ständigt över all denna energi...
 En liten sväng i trädgården också. Mamma, som den där gången jag ringde och berättade att Lurvig skulle flytta hem till mig blev alldeles förfärad, har blivit riktigt hundvan och fixar både gnäll och bus från liten utan problem!
Det är så himla perfekt att ha en mamma och en pappa, sådär alldeles på andra sidan Kilsbergen!

3 kommentarer:

  1. Det ser verkligen underbart ut med vattnet där intill. Och klart vovven måste få springa av sig, dom orkar så jättemycket! Väääldigt fin vovve!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vilket läge för ett hus! Inte undra på att du längtar efter fast mark under fötterna!

    SvaraRadera
  3. Snäckskalsdalen; Ja han har verkligen precis hur mycket energi som helst!

    Elisabet; Nu är det ju alltså ingen strandtomt utan både cykel- och järnväg emellan (även om den sistnämnda inte används längre). Men de har utsikt över sjön och det tar bara ett par minuter att gå ner. Underbart ska det bli, den dagen vi inte bara har asfalt asfalt och asfalt omkring oss :)

    SvaraRadera