söndag 23 september 2012

Efit

Uppdaterad 19.20

Efit idag.
Och jag är med. Förstås.
En söndag.

Någon gång mitt i natten
Vaknar till av ett bråk på gatan. Så gör även Chatter som knorrar lite irriterat för att nattsömnen blivit störd.
 Runt sex
Godmorgon! Vädret ser lite grått ut. Och Cosmos, som är van vid att gå upp den här tiden, tycker att matten ska skynda sig. Chipper, den röda katten, har inte lika bråttom.

 Runt sju
serveras frukosten för fyrbeningar.

Runt åtta
är sconesens färdigbakade (det var rätt länge sedan) och frukosten framdukad. 

 Runt nio
är vi på en liten förmiddagspromenad.

Runt tio
har vi precis kommit till Karlskogaland och hittat en rasthage. Det är förvisso inget vi känner att vi behöver just där, men när det nu råkar finnas en jämngammal valp på plats och då blir det leka av.
Cosmos har lekkamrater hos dagmatten, men matten skulle gärna ha träningskamrater med små i valpens ålder. Synd att detta var på andra sidan Kilsbergen.

 Runt elva
har vi anlänt till mor och far... och jag ehrm, har råkat bli lite lerig i den där rasthagen. Mamma lånar ut byxor och stoppar mina i tvättmaskinen. Sådär på mammors vis. Åt sin trettio år gamla dotter ;)

 Runt tolv
är fikat nästan avslutat. Resor är ämnet som just nu avhandlas. Tror jag.

Runt ett... eller närmare halv två faktiskt
går vi en liten promenad nere vid sjön och jag fotograferar höstfärger.
 Runt två
rattar maken bilen hemåt över Kilsbergen. Det duggregnar.
 Runt tre
ska vi just till att äta onyttigt. Vi tog vägen förbi Enellys på vägen hem.
 Runt fyra
jagar Chatter en liten randig mus i katträdet.
 Runt fem
är vi ute och övar på valpkursläxorna. Det går med blandat resultat.

Runt sex
pratar jag i telefon och har inte en tanke på att ta någon bild

Runt sju
leker jag med Lightroom och Photoshop elements... Fast färgerna på trädet är inte redigerade det minsta!
Och nu blir det ost och kex och vin och tända ljus och det får alldeles bestämt vara nog med efit:ande för idag :)

8 kommentarer:

  1. Visst får man mycket kärlek av sina fyrbeningar. Men just sex på morgonen önskar jag de kunde hia sig lite...

    SvaraRadera
  2. Men åååh, KARLSKOGA, min hemstad!!! :D Vad myyysigt att du vartit där! Dock bor jag inte där just nu, då jag flyttat upp till Norrland ett år. Men just den där rasthagen ligger inte så långt ifrån där jag bor. Jag brukar promenera längs med den sjön nedanför där ibland. Gud, vad kul att få se bild från sin kära gamla hemstad, även om man själv inte bor där för tillfället.
    Otroligt gullig kattunge också! <3

    SvaraRadera
  3. Sara; :)

    Thinki; Ja, jag kan inte tänka mig ett liv utan!

    Tinnan; Fast jag är morgonpigg och har inte värst mycket emot att gå upp då :)

    Hanna; Ja, jag bodde där mina första nitton år :)
    Och Chatter är fem år, även om hon ser liten ut på bilden :)

    SvaraRadera
  4. Kul med EFIT! Och det är så fint nu när höstlöven och de fina färgerna kommer fram. Plus att det är frisk och skön luft.

    SvaraRadera
  5. Ja jägarns, det var ju fotodag igår.

    På bilden du tagit runt fyra ser det nästan ut som om Chatter står och diskar.

    SvaraRadera