måndag 3 september 2012

Efit

 Uppdaterat 20.30

Idag är det EFIT.
Och jag gör ett försök, men lovar inget... För det är en lång arbetsdag. Med stängning.
Maken har det likadant. Cosmos ska vara hos dagmatten till klockan sex -det händer väldigt sällan och gissa om han kommer att vara trött sen...

Hur som helst, jag börjar i allafall.

Ungefär klockan sex
Maken har precis gått upp. Chipper (som för övrigt ligger precis här, alldeles intill min kudde, varje natt) funderar på att göra detsamma, men vill inte gå ner till Cosmos som är i sitt esse såhär före frukost.





Ungefär klockan sju


Efter-frukost-spring på gräsmattan. Med den gröna grodan. Enbart i vänstervarv idag :)

Ungefär klockan åtta

På väg till dagmatten
 Ungefär klockan nio
Kommer in på avdelningen på jobbet. På väggen hänger stjärnorna som är ett resultat av det ständigt pågående arbetet med värdegrunden.
 Ungefär klockan tio
Vi har gått med alla sjutton barn till en lekpark en bit bort
 Ungefär klockan 11
Slår in presenter. Om bara några minuter sitter vi i samling och sjunger "Ja må de leva".
 Ungefär klockan tolv
Lunchen är nästan avslutad. Och det är inte mycket mat kvar i skålarna.
 Ungefär klockan ett
Har plockat fram mina gamla barbies och My little pony. Så uppskattat :)
 Ungefär klockan två
Medlar och pratar om det här med att turas om och att prata med varandra. Alla kan inte köra tåget samtidigt.
 Ungefär klockan tre
Mellanmålet avslutat. Och jag letar sopskyffen som varit borta i veckorl. Här vet jag ännu inte att den faktiskt finns längst in i det här rummet!
 Ungefär klockan fyra
Städar in alla leksaker på gården
 Ungefär klockan fem
Jag dammsuger soffan från potatismjöl. Och barnen som är kvar är "väldigt sugna på att rita målarbild".
 Ungefär klockan sex
Hämtat Cosmos från dagmatten. Han lägger sig bums till rätta i buren.
 Ungefär klockan sju
Bilden får tala för sig själv.
Det får förmodligen vara nog för idag.

8 kommentarer:

  1. Chipper är så vacker!

    Och lille virvelvinden, ja han är ju alldeles ljuvlig! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, om man hade sån energi på morgonen! Sötnosen!

    SvaraRadera
  3. Varför var det potatismjöl i soffan? :P

    SvaraRadera
  4. Den där lyxiga glassen, den var dig väl värd! :)

    SvaraRadera
  5. Så kul att barnen uppskattade leksakerna! Gulligt av dig att leta upp och ta med dem! Varför kan du inte bo i Malmö och vara fröken på min pojkes förskola ;-)
    Du är så engagerad och det hade jag uppskattat såååå mycket!
    Roligt med EFIT. Jag missade som vanligt men nästa gång...

    SvaraRadera