måndag 27 augusti 2012

Virkat

Hm, kattdamerna har alldeles bestämt levt rövare inatt, när vi sov. I morse låg schampoflaska, balsamflaska och två mitt på badrumsgolvet.
Och i vardagsrummet hade de lekt för fullt med bakverken jag virkat till förskolan. Kvar blev bara de här. Synd att de inte valde den fula gula muffinsen, som är virkad med ett tjockare garn...
Nä, istället har de tufsat till ett lila muffins, två rån, en dammsugare och ett ballerinakex. Vi får väl välja att se det som billiga kattleksaker.
Nu får det som hittills är klart följa med till jobbet.

Och för övrigt får den lille hunden en låååång dag hos dagmatten. Jag har sen stängning ikväll och maken ska på konferens... Tur att han trivs minst lika bra där som hemma!
Ja hunden hos dagmatten alltså. Inte maken på jobbet. Tror jag.

4 kommentarer:

  1. Men vilka buskatter! Kan tänka mig att det var perfekta leksaker i deras ögon :-)

    Himla fina virkade godsaker du gjort!

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Ja, de verkade himla nöjda :)

    SvaraRadera
  3. Inte konstigt att de busade till det när du "gett" dem så fina leksaker! ;)

    SvaraRadera
  4. Roligt med syftningen på slutet! Det är allt bra att mannen trivs på arbetet också......Tänk att dom tufsade till bakverken, dom har stil och smak som tar det goda i alla fall!
    Agneta kram

    SvaraRadera