fredag 3 augusti 2012

Tillbaka till verkligheten

Så blir det fredag och min sista semesterdag. Ja om man inte räknar helgen.
Cosmos ska vara hela sex timmar hos dagmatten, för på måndag blir det i sanning en heldag och jag skickar med mat och valpen ser så nöjd så nöjd ut när han svansar iväg efter den store dagmattehunden.

Sedan styr jag iväg mot jobbet för att ställa iordning lite och förbereda inför barnens ankomst på måndag.

På förskolan, som delvis skulle renoveras under sommaren, ser det ut så att man kan gråta. Renoveringen är bara halvklar och inte en byggjobbare finns på plats och på måndag kommer alla barnen. Men det får förstås lov att lösa sig och vi hoppas på bra väder så att det kan bli många många många utetimmar.

 Arbetskamraten är också på plats och ringer samtal och nystar trådar och styr upp och hon gör det så himla himla bra!
Det blir liksom lite vad vi gör det till.
Tänker jag.
Men så värst mycket fixande till barnen blir det ändå inte.

Sen åker jag hem och känner mig rätt igång och ringer och bokar in ett bankmöte och känner mig ungefär så gammal som jag faktiskt är. Två gånger blir jag bortkopplad innan jag får prata med en dam som heter Ingrid och tid får vi inte förrän om tre veckor, men det gör inget, vi har ingen brådska, säger jag och inser samtidigt att det där huset som låg så fint med den vackra trädgården faktiskt på riktigt aldrig kommer att bli vårt.

På teven är det dressyr, i huvudet finns en bullbakarplan inför trettioårsfesten vi är bjudna på i morgon och om bara en stund är det faktiskt redan dags att hämta lille Cosmos

Ungefär ganska precis så är det och även om jag allra helst vill ha semester länge till så att jag kan vara hemma med Cosmos, känns det ändå rätt bra att komma igång igen.

4 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag. :) Var också på "min" förskola och fixade lite idag inför måndag. Det är inte klokt hur mycket man egentligen skulle kunna ordna! Men hann inte med allt.. Ville i alla fall att det skulle se okej ut när barnen kommer tillbaka igen.

    Trist att ditt jobb inte är färdigrenoverat.. Men tänk så fint det blir sen förhoppningsvis. :)

    SvaraRadera
  2. Min semester är också slut, men jag börjar inte förrän på tisdag kl halv tre...

    SvaraRadera
  3. De la realidad; Ja, det kommer sanneligen inte att se fint ut när barnen börjar... Men blir de klara kommer det förstås att bli fint :) Jag förstår bara inte varför en del av det som skulle vara klart inte ens är påbörjat...

    Elisabet; Då serverar jag mellis och ska strax avsluta min andra arbetsdag när du börjar :)

    SvaraRadera
  4. Bullbakarplaner, tjoho! Ska bli så kul att ses imorgon :)

    SvaraRadera