söndag 26 augusti 2012

Sjuker igen

Japp, det är sant.
I nästan en vecka gick både jag och maken sådär lite på gränsen. Förkylda och småfrusna och allmänt gnälliga...
Men så gick det över och vi hyllade våra immunförsvar som inte släppte igenom bakterierna mer än så. Två hela dagar kände jag mig som en riktig friskus.

Dagen idag har jag tillbringat i sängen. Hela dagen.
Tro nu inte att jag känner mig ensam. Två kattdamer gör mig sällskap.
Och i biabädden intill ligger den trefärgade hunden.
Jag räknar fortfarande med att få ett superimmunförsvar efter några år som förskollärare!

8 kommentarer:

  1. Har precis kommit hem från Degerfors efter att ha lämnat av systerdottern som bott hos oss i två dagar. Just nu rinner näsan och jag nyser konstant. Jag behöver också utveckla gener mot förkylningar, några tips?

    SvaraRadera
  2. Immunförsvaret kommer!
    Jag lovar!!
    Var ofta förkyld under ett antal år vid terminsstart.
    Händer (peppar, peppar...) aldrig numera (= det var några tiotal år sedan). Så visst blir du/ni immuna någon gång i framtiden ... ;)

    SvaraRadera
  3. Jag väntar också med spänning på min immunitet. Har spenderat dagen i soffan, i myskläderna, i förhoppningen att det ska kännas lite bättre imorgon...

    SvaraRadera
  4. Flygaren; Nä, jag lyckas ju uppenbarligen inget vidare och är därför helt fel person att tipsa...

    Mamma; Hm... om det var ett tiotal år sedan... innebär det att det tar sådär en trettio år. Upplyftande ;)

    Erika; Jag har inte tid att vara sjuk nu och är helt inställd på att jobba i morgon. Krya på dig. Oss.

    SvaraRadera
  5. Läs noga så ser du att det står "några tiotal år sedan".
    Några bör vara fler än två. Så om tio år sådär ... ;)
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  6. Krya på dig!!! Ett elände det där... Men du kommer säkert att få ett superimmunförsvar snart! Det håller jag tummarna för!

    SvaraRadera
  7. Kattalena; Ja, det vore finfint det :)

    SvaraRadera
  8. Känner igen det där sedan min lärartid! Det tar tid att "förkyla" sig igenom alla bacillerna. Men med åren blir det bättre.
    Krya på dig!

    SvaraRadera