onsdag 29 augusti 2012

Pusslande

Om man inte har något bättre för sig på kvällskvisten, då kan man ägna sig åt pusslande.

Jag tittar på makens nya schema och mitt nya schema och skriver nya tider till dagmatten. Kikar på vem som ska lämna och vem som ska hämta, för att dagarna för lille fyrbeningen ska bli så korta som möjligt.

Och så tittar jag på kalendariumet för hösten och försöker planera in datumen för våra husmöten med arbetslaget på förskolan, sådär så att det ska bli så rättvist som möjligt. Det är också ett pusslande. Och jag kladdar och stryker och drar streck och ringar in.

Upptäcker att vi har en arbetsplatsträff mitt under valpkursen.
Det är överhuvudtaget en hel del kvällsarbete den här terminen.
Fast allt är förstås relativt. Jag tänker på dem som jobbar i affär. Eller inom vården. Eller som ridlärare. Jämför man så har vi rätt bra arbetstider. Eller väldigt.

Maken sover.
Cosmos också.

2 kommentarer:

  1. Jag är också logistikchef, i min familj. :)

    SvaraRadera
  2. Kattis; Familjemässigt har jag fullt sjå med hunden ;)

    SvaraRadera