onsdag 1 augusti 2012

Lite lycka på morgonkvisten

Det är en underbar morgon!
Jag vaknar av att Cosmos är vaken. Slår en blick på klockradion och ser siffrorna lysa 6.30! Trots att vi lade oss tidigare än vanligt igår!
Och valpen är så glad och kommer stolt bärande på en strumpa och vi går ut i morgonluften, han springer lite lös på gräsmattan. Hittar säkert en och annan fågelskit...

Sen går vi in. Ackompanjeras av en kattdamskör. Serverar frukost.
Ser på mina tre små fyrbeningar som äter ur varsin skål och känner mig alldeles lycklig.
De är så fina och glada och framförallt friska!
 Efteråt äter jag min frukost inne i vardagsrummet. Chipper vilar i katträdet, Chatter tittar ut genom fönstret, Cosmos tuggar ben på sin fäll och jag, jag har  det ungefär hur bra som helst :)
Maken då? Jo han börjar inte jobba förrän halv tio och har en välförtjänt sovmorgon

3 kommentarer:

  1. Ja, det är ungefär så bra som helst. :-) Härligt att ha det så.

    Krassliga djur innebär alltid lite oro. Här på gården äter hunden 4 penicillintabletter varje dag i 25 dagar. De ställer till de där fästingarna.

    SvaraRadera
  2. Lena; Ja, när man har haft sjuka djur tar man inte friskheten lika förgiven sedan. Vi höll ju på med det där medicinerandet och all omvårdnad med lurvig i flera år. Det är underbart med tre små fyrbeningar som inte behöver någon sådan form av medicinsk omvårdnad alls!

    Men har vovven inte ätit penicillin tidigare efter fästingbett? Eller minns jag fel?

    SvaraRadera
  3. Jodå, detta är tredje gången... Vi kör med Frontline, och det är inte många fästingar vi plockat, men uppenbarligen en för mycket.

    SvaraRadera