lördag 18 augusti 2012

Heldag med Cosmos

När maken har en "inte-göra-någonting-dag" roar Cosmos och jag oss på egen hand. Göra ingenting är inte alls vår melodi :)

Först åkte vi till stallet och tittade på hästarna. De är fortfarande lite läskiga, de där stora fyrbeningarna. Fast inne i stallet hinner man inte tänka på sådant för där finns massvis med supersmaskig hästskit...
Sedan tog vi en liten sväng i skogen som ligger alldeles intill stallet.
Det är så kul att se honom där!
Skojiga pinnar...
Och ljungen i full blom. Bilden ger inte alls färgen rättvisa. Överhuvudtaget borde jag få lämna ifrån mig kamerorna efter dagens fotograferande. Jag är inget vidare bra alls på det här med att ha fokus på valpen och samtidigt ta bilder...
En liten filmsnutt också. Om någon undrar vad han gör när han bara syns som en prick, står han och spanar efter mig.
Sedan blev det storhandling. Cosmos vaktade bilen under tiden...
Och efter att ha lämnat varorna åkte vi ut till familjen V här i Örebro. Så kul att se att valpen mognat till sig och att barnet inte blivit skrämd av tidigare möten med lilla odjuret.

För första gången kunde de umgås lite mer tillsammans utan att Cosmos bara var fokuserad på att sätta tänderna i den korta tvåbeningen.
Pontus hämtade leksaker och serverade mitt-på-dagen-maten (för att sedan noga studera när valpen åt). Han följde med på promenaden, stod dubbelvikt bredvid Cosmos vid kisspausen för att se om det verkligen kom något ;) och så undersökte de smultronplantorna längs vägen tillsammans.
Godingar!

Nu är det nästan kvällen.
Cosmos sover efter dagens utflykter.
Och jag tänkte lösa in den där biobiljetten.

Så härligt att få heldagar med sin lilla hund!!!

9 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det.
    Ser det intresserade barnet framför mig.
    Han är väl i den åldern då det mesta ska undersökas.

    SvaraRadera
  2. Giggi; Ja oss går det inte alls någon nöd på :)

    SvaraRadera
  3. Och jag tycker att bilderna är JÄTTEFINA! Särskilt den där kommer med springfladdrande öron ,-)

    SvaraRadera
  4. Vad duktig han är på att leta!
    Härliga bilder.

    SvaraRadera
  5. Elisabet; Det är ögonblicksbilder... men jag som försöker lära mig det här med kameran och alla inställningar kan inte riktigt säga att jag lyckats ;)

    Lena; Vi övar rätt mycket på inkallningar, sådär så att han kommer, får godis och sen är fri att springa igen. Men när han springer iväg sådär i full fart hukar jag mig ibland bakom en sten eller gran så att han får fundera lite på var matten tog vägen när han inte hade koll på henne :)

    SvaraRadera
  6. Haha, älskar tungan när han springer genom ljungen <3

    SvaraRadera
  7. Erika; Den fladdrade i takt med öronen ;)

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder på söt valp och det är fint att se hur barn och djur kan fungera på vettigt sett. Önskar er en fin fortsättning med den nya lilla hunden i familjen . Hälsningar Kristina

    SvaraRadera
  9. Fina fina Cosmos - jisses vad han växer!

    SvaraRadera