lördag 25 augusti 2012

Glädjespridande

Maken försvann i morse för att spela golf.
Min förmiddag blev Ring så spelar vi och Melodikrysset och tvättstuga och däremellan bus och klickerträning på gräsmattan.

Sen kom åskan.
Och regnet.
Och jag som hade tänkt titta när morbror och mosters band Yá mas spelade på stortorget var fullt beredd att ställa in. Men så blev det lite uppehåll och Cosmos och jag begav oss i allafall. På plats fanns redan mamma och pappa.

Yá mas spelar grekisk folkmusik, bland annat på resturanger i Örebro med omnejd, men det har liksom aldrig passat att gå och höra på dem. Förrän nu.
Här sitter mosters far Elias, som spelar gitarr och sjunger.
 Och så är det min moster som sjunger... och min morbror i lila skjorta.
 Så roligt att äntligen få höra dem!

När de var klara kom nästa gäng upp på scenen. Och det passade mig alldeles utmärkt. Blå bergens harmonier, hette de och medelåldern törs jag inte ens gissa på...
Men åh så härligt!!!
 Kan man bli annat än glad?!!
Och när farbrorn här på bilden, iförd blåställ, sjöng Torparrock, då klämde vi i i refrängen.
"Håhåjaja, håhåjaja, hör va de blåser i träa ida..."
 Cosmos då? Där med musik i högtalare och folk (ja förvisso inget folkhav men ändå) och applåder och en och annan hund och så stånd som packades i hop. Bland annat.
Jo, han skötte sig exemplariskt och gjorde matten mäkta stolt.
Dessutom har han alldeles bestämt charmat sin mattemor som gärna tar över snöret :)
Åh vad han är fin, vår lilla hund!!!
Tycker hans partiska matte.

4 kommentarer:

  1. Instämmer i allt!
    Och, JA han har charmat sin mattemor! :)
    Inte svårt att smälta för Cosmos charm!!

    SvaraRadera
  2. Mamma; Nu tror jag alldeles bestämt att du är den som är allra flitigast på att kommentera :)

    SvaraRadera
  3. Han är verkligen jätte fin tycker även gammelmatte!!

    SvaraRadera
  4. Mariana; ...som ju också är ganska partisk ;) Men det är så kul att du kikar in här ibland!

    SvaraRadera