torsdag 16 augusti 2012

En bra start på dagen

Det här, när valpen slutar sitta nära nära med bedjande blickar och kattdamerna tystnar från tidernas jamorkester. Lugnet liksom sänker sig. Bara smaskande.
Och efteråt går de och lägger sig. Då är morgonritualerna avslutade för deras del och matten hinner blogga lite innan det är dags att lämna hos dagmatten och fara på studiedag.
Maken är på studieresa. Skickar mms med utsikt över vatten från den egna balkongen på rummet.
Jag tror att vi eventuellt får gratis kaffe.

Solen skiner från klarblå himmel!

5 kommentarer:

  1. Vilka små sötgrisar!!! Valpen är ju för söt, lite stora tassar så där sött!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Det är serverat! Frukost är ofta dagens bästa måltid - fast helst utan smaskande, då - vilket kan bli svårt att lära dina husdjur ...

    SvaraRadera
  3. Lugnt här också.
    Efter morgonrundan går harry alltid och lägger sig en trappa upp, i sängkammaren - kanske är det lugnare där -?

    Hysteriskt varmt även här.
    Idag ska jag ha kjol på jobbet - det må bära eller brista -.
    (Helst inte brista ,-)

    SvaraRadera
  4. Gratis kaffe! Ojoj, ni kostar då på er ;)
    Själv är jag rätt slut efter mycket pratande och planerande idag. Har du några kreativa ideer om vaD vi kan göra med våran lekhall?

    SvaraRadera
  5. Agnetha; Ja, han gör sitt bästa för att växa i dem :)

    Klimakteriehäxan; Jag håller med om att det är det bästa målet på hela dagen! Och jag tycker att det låter jättemysigt när fyrbeningarna smaskar i sig :)

    Elisabet; Kjol har jag var och varannan dag. Förut kände jag mig jätteobekväm i det. Nu är det precis tvärt om och jag tycker att alla andra kläder känns obekväma...

    Erika; Ja, jag var också bra trött. Men satte mig ändå med scheman och därefter verksamhetsplan så fort jag kom hem. Tänker att det är skönt när sådant är klart :) Och jag är jätteinspirerad att komma igång ordentligt!

    Fast någon lekhallsplan har jag inte. Vi har gjort ställt in ett matbord i vår och gjort det rummet till bil/kojrum. Planen är att måla upp bland annat trafikljus på vikväggen :)

    SvaraRadera