söndag 1 juli 2012

Solnedgångar

Jag älskar solupp- och nedgångar! Oavsett om de är över träden, taken eller vattnet.
Och ikväll var det så vackert på himlen utanför vårt sovrumsfönster. Inte alls sådär dassig som jag har lyckats få det på bilden.

Söndag kväll.
EM-final på teve. Vi hejar på Spanien...
Hjärtlampan lyser i fönstret -visst märker man väl redan av att det inte är samma ljus? Eller är det inbillning?
Röd och tan-tecknad sover.
Grå pratar om något i hallen.
Och jag ska hoppa i säng. Öppningsdag i morgon. Sammanslagning. Sju arbetsdagar kvar till semester.
Just så.

4 kommentarer:

  1. Heja Spanien! Heja Spanien som vann!

    Jag bor i en hörnlägenhet men tyvärr är det inget fönster mot väster. Saknar det.
    Så det får bli span från köksfönstret i norr om jag vill se kvällshimlen lite från snedden.

    Viva Espania!

    SvaraRadera
  2. Nu får ju inte jag se så många soluppgångar med mina sovvanor - men jag älskar att sitta här vid datorn - i värmen och myggfritt - och se hur solen går ner bakom berget i fjärran.

    Hoppas hoppas hoppas att jag får se ut över havet snart... bara SMHI håller vad de lovar!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också solupp- och nedgångar. Det är så synd det där att man inte kan fånga hur vackert det är! Men nog tycker jag att man ser hur fint det är på din bild! Men det blir ändå aldrig lika maffigt som i verkligheten :-).

    SvaraRadera
  4. Turtlan; Tänk, jag hade aldrig sett en hel match innan jag träffade maken... Nu är jag till och med lite insatt ;)

    Bloggblad; Nä, hade det inte varit för valpen hade jag just nu inte heller sett några soluppgångar ;)

    Kattalena; Fast ibland tycker jag att man får till det rätt bra med färgerna. Fast den här gången blev det bara dassigt.

    SvaraRadera