söndag 15 juli 2012

Skogstur med grillning

Framåt kvällen slutade det regna och blev till och med solglimtar. Då packade vi i ordning ryggsäckarna och begav oss ut i skogen. Det var välbehövligt för både Cosmos och mig. Framförallt mig tror jag, jag blir så förfärligt sur och grinig av innedagar i lägenheten...

Nu väger han, Cosmos, åtta kilo och en vagn vore fint. En liten skrinda kanske ;) Saken är ju den att man behöver gå en bit för att ta sig till grillplatser, alldeles speciellt om man faktiskt vill ut i skogen. Men en liten valp ska inte promenera några längre sträckor. Alltså har han fått springa lite fritt och däremellan har maken och jag turats om att bära. Det är inte hållbart särskilt länge till...

Glad och nöjd var han i allafall. Kors och tvärs bland träden och genom blåbärsriset.
Sedan blev det alldeles förfärligt jobbigt att man inte fick springa fritt runt elden. Åh vad det är tråååkigt att vara stilla (och åh vad det är nyttigt att öva på).
Jag är inte särskilt förtjust i korv egentligen, men när man grillar så här och sedan lägger i tunnbröd går det fint. Och maken gjorde ett superbra jobb som lyckades få eld trots att det regnat så mycket idag.
!
 Aningen senare, när varken matten eller hussen gav vika för protesterna, var han faktiskt egentligen en ganska trött liten valp som snarkade i mattens knä
Jag älskar att vara i skogen!
Och halva jag vill inte att han ska växa mer. Jag vill kunna ha en liten mysis i knäet.
Fast det ska samtidigt bli sååå roligt när han kan gå riktiga promenader och följa med på vandringar i skogen!

6 kommentarer:

  1. Vilka mysiga utflykter ni gör - jag gillar sånt!

    SvaraRadera
  2. Mian; Ja vi är ju väldigt förtjusta i utflykter sådär båda två... eller alla tre nu :)

    SvaraRadera
  3. Hans pappa sitter fortfarande i knät... fast han väger 23 kg och är 53cm hög!

    SvaraRadera
  4. Mariana; Haha, ja jag räknar med att han förblir knähund...vår förra var ju det livet ut :) Fast jag tror att han sover bättre ihopkurad i knät nu än när han är sådär stor.

    SvaraRadera
  5. Han är ju bara såååå söt, lille Cosmos.

    SvaraRadera
  6. Ruta Ett; Och väääldigt trött när han väl är trött ;)

    SvaraRadera