fredag 27 juli 2012

OS-invigningen

OS-invigningen. Så klart.
Jag har inte stenkoll under hela OS.
Mest så mycket som möjligt på hoppningen och dressyren.
Och jag ska verkligen verkligen försöka hålla mig vaken så att jag får se Rolf-Göran som fanbärare...

För övrigt tycker jag att showen var skapligt bra. Framförallt inledningen.
Och så tycker jag att Jacob Hård och Ebba von Sydow inte pratade sönder programet.


Chipper och Cosmos var föga intresserade av vad som hände på teven.
 Men vi hade te i muggarna och godisskålen laddad...
 Och när det mörknade allt mer gick samtliga fyrbeningar och lade sig... lampan i fönstret tändes...
 ...och nu är det faktiskt dags för värmeljus igen!
Mys på hög nivå här hos oss på tredje våningen i det gula huset.

7 kommentarer:

  1. Vi kollar också :)

    SvaraRadera
  2. Erika; Ja jag blev ju som sagt övergiven där vid tolvslaget. Fast det såg väldigt mysigt ut i sovrummet när jag sedan kom in och skulle lägga mig :)

    SvaraRadera
  3. Jag orkade en stund sen gick jag och la mig.
    Jag blir så upprörd över att sånt här får kosta hur mycket som helst... sorry...

    SvaraRadera
  4. Mian; Ja jag är lite kluven. Jag tycker också att det är alldeles galet mycket pengar -tänk vad de skulle kunna räcka till!
    Men jag tycker också att det är bra med sport och roligt när så många olika nationer möts på det här sättet...

    SvaraRadera
  5. Åh vad mysigt ni har det!! Vilken jättefin ljusstake, på väggen!

    SvaraRadera
  6. Ja, det är mycket pengar, väldigt mycket, men en majoritet av befolkningen tycks ju mena att det är värt alltsammans, läste jag någonstans.

    Det mest förnuftiga hade ju varit att ha OS på samma plats -alltid -.

    SvaraRadera
  7. Charlotte; Vi fick den och en till i bröllopspresent. De hänger på varsin sida av hallspegeln :)

    Elisabet; Ja prismässigt. Men tänk vilken organisation runt OS varje gång. Jag vet ju hur mycket som ska organiseras bara runt en liten tredagars hästtävling...

    SvaraRadera