tisdag 24 juli 2012

Lugn dag

Idag har vi, för ovanlighetens skull, en softardag och gör mest ingenting.
Fast preciiis ingenting en dag går förstås inte.
En stund på förmiddagen blev jag lite sent trettioårsuppvaktad.
Familjen V, Anna och Therese var här.
Kul tyckte både Cosmos och kattdamerna (det känns som om vi har ett helt litet zoo i vår lilla tvåa -mycket kanske för att fyrbeningarna är så supersociala och ska vara med och nära hela tiden).
 Barnen hade med sig varsin ballong som hamnade i halltaket. Några timmar efter att de hade gått hade ballongerna på egen hand flyttat sig. Den ena var på väg in på toaletten och den andra hade placerat sig i fåtöljen...
 Och för övrigt tycks Cosmos inte ha någon plan på att göra särskilt många knop idag och det passar mig utmärkt för då kanske jag äntligen kan börja i boken som legat på mitt nattduksbord i flera veckor nu...

2 kommentarer:

  1. Såg ut som han sov skönt där :)
    Vad är det för bok du ska läsa?

    SvaraRadera
  2. Erika; Den heter "Det goda inom dig" av Linda Olsson. Hon har även skrivit "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" och "Sonat till Miriam" och de böckerna tyckte jag om :)

    SvaraRadera