fredag 20 juli 2012

I Karlskogaland

På visit i Karlskogaland igen.
Det blir en väldans massa visiter och det beror mycket på att jag närapå är allergisk mot att sitta i lägenhet om sommaren. Ja alldeles instängd känner jag mig och får tänka till noga för att inte bli sur och grinig. Det går med lite blandat resultat.

ÅH vad jag längtar tills vi har möjlighet att köpa hus!

Cosmos längtar också tror jag ;)

Nu vaknade vi i allafall till strålande sol och tyckte att det passade prima  för ett Karlskogalandbesök. När vi kom fram var det molnigt och senare kom det förstås en regnskur, men vi hann sitta ute och ha det mysigt.
Bläddra i hundsport som kommer nu när jag åter är medlem i Kennelklubben.

 "Men...vad är det här för staket?!?" undrar Cosmos.
Matten och hussen tyckte att det var ett väldigt bra staket -ett kompostgallerstaket. Det hindrade nämligen den lille fyrbeningen från att skopa i sig jord, tugga i sig samtliga växter och inte minst pila igenom hålen i häcken över till grannarna.
 På liten tur längs sjön som ligger precis nedanför huset. Vattnet drar sig tillbaka och då kan man våga sig fram... men så kommer en pygméliten våg och FY så läskigt det är. Bäst att kvickt ta betäckning...
 Och så tjoho! Full fart :)
Efteråt, när vi kommer tillbaka, har maken botaniserat i frysen och är i full färd med att laga mat. Det blir karré i ugn och pommes och Cosmos får sin mat och somnar så gott på fällen i köket och jag tänker att ÅH vad mysigt att kunna åka hit på det här viset precis när som helst!

Just så.

2 kommentarer:

  1. Kompostgaller kan man visst ha till mycket.
    Ni verkar ha blivit storkonsumenter. Kanske dags att få rabatt? :) Cosmos ser inte riktigt nöjd ut med att hamna innanför "galler".
    Hoppas maten smakade bra!
    Så fin han är den lille valpen när han kommer springande på stigen.

    SvaraRadera
  2. Giggi; Fast vi hade en del sedan tidigare också... Och fick Cosmos bestämma skulle han förstås vara lös jämt och göra precis som han vill!

    Maten smakade prima... trots den gömda ugnstermometern ;)

    SvaraRadera