fredag 27 juli 2012

Hos dagmatten och lite sommar

Det händer mycket i den lille valpens liv just nu. Att han är duktig på att ligga i bilen, det visste vi redan. Igår fick han stanna ensam hemma när jag gick och handlade. Det var förvisso ingen storhandling och affären ligger alldeles intill, men det tog ju i allafall längre tid än de tidigare ensamstunderna när jag gått till bilen eller sophuset.
Och han var sååå duktig.

Och idag var han för första gången själv hos dagmatten.
Bara en timme, vi ska utöka tiden nästa vecka. Inskolning :)

Han vände inte ens på huvudet när jag gick. Och jag kan inte direkt påstå att han verkade särskilt stressad när jag kom tillbaka. Fyra sekunder lyckades jag fånga på film...
Det hade inte gjort något om han saknat mig liiiite. Fast det är förstås jätteskönt att han inte gjorde det.

Sedan for vi ut till familjen V och fikade på jordgubbar med grädde.
Bara ben och bär i trädgården är väl verkligen sommar?!!
Ett alldeles prima sätt att spendera sin semester på. Faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Vilken duktig valp ni fått!!! Så skönt att han klarade att vara hemma själv och att han var hos dagmatten utan att bli ledsen.

    Och ser väldigt somrigt ut med bara ben och bärplockning :-)

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Jätteduktig tycker vi också :)

    SvaraRadera