tisdag 10 juli 2012

Halv sex på morgonen -den sista dagen före semestern

Halv sex går mobillarmet.
Den tidigare så morgonpigga (läs vilda) valpen tycker att det är på tok för tidigt. Nere på gräsmattan går han två steg, kissar en skvätt och vänder sedan bums tillbaka mot trappen. När jag släpper ner honom innanför vår dörr på tredje våningen går han bums tillbaka till sin säng. I sovrummet sover nu alltså maken, valpen och båda kattdamerna. Ingen av dem ser ut att han någon annan plan än på ett bra tag.

Men det gör inte mig någonting för alldeles alldeles strax ska jag vandra iväg till jobbet. Till den allra sista arbetsdagen före semestern!
Jag trivs på mitt jobb, det är inte det. Men nu när alla mina ordinarie arbetskamrater redan har gått på semester känns det väldigt mycket som att det är dags för lite ledighet.
Tjoho!

2 kommentarer:

  1. Så härligt för dig, Karin!! Njut!

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Det känns precis hur bra som helst :)

    SvaraRadera