onsdag 11 juli 2012

Första semesterdagen

Vad kan man göra på sin första semesterdag?
Jo, då kan man styra kosan mot Karlskogaland. Busa på gräsmattan och gå ner till vattnet.
Cosmos tyckte absolut inte att det här med vatten var det minsta spännande -snarare jätteläskigt.
(vi hade ingen plan på att han skulle bada, men kanske plaska lite. närmare än så här kom han dock inte :)
 Och så kom Therese förbi, fikade lite och hämtade mina hästsaker. Hon ska ju låna häst till hösten...
Nu känns det liksom ganska slutgiltigt. Jag har gett bort schabrak, täcke, lindor och benskydd. Jag vill inte ha någon häst.
Däremot kan jag tänka mig att komma och rida ibland ;)

Bilden har ingenting med texten att göra. Ja bortsett från att den är hästrelaterad. Och jag konstaterar att jag verkligen haft förmånen att få sitta på många fina hästar under Sigtunatiden.
Här är fina Minelli. Åh vad jag tyckte om den hästen!

5 kommentarer:

  1. Du får komma och rida när du vill, och Cosmos måste ju få känna på livet som stallhund lite :)

    Tack igen för jättefina saker, de kommer passa perfekt :)

    SvaraRadera
  2. Therese; Ja, det behöver han verkligen! Varje hunds rättighet ju ;)

    SvaraRadera
  3. När jag var liten hade pappa en jakthund som verkligen hatade vatten. Minns en gång när jag skulle hjälpa till att duscha henne. Hon var så sur på oss att hon inte ens ville ta hundgodiset efteråt. I vanliga fall älskade hon det där godiset, så fort vi bara öppnade dörren till skåpet där det fanns kom hon springande. Men efter duschen var hon sur. Väldigt sur.

    SvaraRadera
  4. Vonkis; Ja vi får väl se vad han tycker när han blir lite äldre. Lurvig tyckte ju aldrig om vatten, men det gjorde inte så värst mycket för han skulle ju helst inte bada...

    SvaraRadera
  5. Tänka sig att jag kände igen Minelli innan jag kom så långt att jag han läsa att du skrev vem det var :) Jag hör av mig fram över så vi kan få till något datum för utflykt :) Kan ju innehålla även en ridtur med mig om du känner för det :)

    SvaraRadera