söndag 29 juli 2012

Efit

Uppdaterad 17.30
 
Uppdaterad 13.20

Efit igen.
Egentligen en lite småtrist dag att fota för jag har inga planer och maken är iväg och spelar golf...
Men lite bilder blir det väl ändå. Mest med lilla pentaxkameran gissar jag. Den är smidigare när Cosmos är med...

04.48
Har varit ute på gräsmattan. Chatter vaknar till när jag lite osmidigt försöker smyga mig ner i sängen igen. Och jag tänker att det är lustigt vad djur är bra på tid. Om bara en timme kommer säkert valpen tycka att det är morgon och när vi kliver upp då kommer båda kattdamerna att springa ut i köket och högljudt jama efter frukost...

 06.10
Så rätt jag hade :)

 07.00
Vattnar blommorna inne. Ödesträdet blommar för fullt. Och vädret ser ut att bli prima!
 08.00
Frukost med hembakat morotsbröd.
09.00
En sväng i en av parkerna här intill. Jag hade tänkt att han skulle vara lös, men där var en väldig massa folk och hundar just då så vi hade lite snörträning istället (det är minst lika mycket träning för matten för åh så lätt det är att glömma kontakt och kommunikation när snöret sitter på). Mycket spännande att lukta på :)

 10.00
Fixar lite på balkongen. Det blir några få physlaisfrukter på min övervintrade planta...
 11.00
Första kissolyckan på en vecka.
Det är mitt fel. Jag tänkte att jag bara skulle diska färdigt när jag såg att liten hade vaknat. Det straffade sig...
 12.00
På väg till affären.
 13.00
Trött Cosmos efter bus och godisletande på gräsmattan :)
14.03
OS har stått på hela dagen. Precis när det är dags för Niklas Lindbäck i fälttävlansdressyren brakar åskan loss. Tio minuters paus...
 15.05Erika har kommit förbi. Himlans trevligt!
 16.00
Fortfarande prat och prat och prat. Om hästar och hus och jobb och en massa annat. Cosmos har slocknat halvt under fåtöljen hon sitter i...
Och maken har kommit hem.
 17.00
Erika har precis fotat Chipper som som vanligt har krupit in under överkastet. Cosmos ser till att inte bli bortglömd.

Fler bilder kommer förstås under dagen!

9 kommentarer:

  1. Hahaha! Så där högt upp till sängen når inte våran! Hon sover ännu ( fast hon har varit ute och gjort morgon toan, ätit frukost och busat ).

    Ha en skön söndag! Kommer igen senare!

    // Kram

    SvaraRadera
  2. Kikar in på din EFIT härifrån Cypern =)

    SvaraRadera
  3. Jo, olyckor händer här fortfarande. Men hon har ett ordentligt håll, vår Donna!

    // Anna

    SvaraRadera
  4. Du ser ut styva hunnit med mycket trots en oplanerad dag :)

    SvaraRadera
  5. Kikar in på den tidiga morgonen.
    Själv har jag badat litegranna..

    SvaraRadera
  6. Han är så rackarns söt, den där lilla valpen! :)

    Physalis odlade jag i växthuset en sommar, precis varje frö gav mängder med frukt, och skapade en gyllene djungel utan dess like...

    SvaraRadera
  7. Kul med EFIT!

    Jag lyckades väldigt bra första gången jag hade physalis på altanen. Andra gången blev det bara djungel utan att några bär hann mogna. Men väldigt mycket att vattna - så de senaste tre åren har jag struntat i det.

    SvaraRadera
  8. En till som odlar physalis! Just i år gör jag det inte, men för två år sedan hade jag gigantiska plantor i växthuset som gav precis hur mycket bär som helst.

    Vilken gudomligt charmig hundvalp du har!

    SvaraRadera
  9. Läckra blommor på trädet.
    Har funderat på att prova odla syfilis men håller mig till rädisor och sallad än så länge.

    SvaraRadera