måndag 16 juli 2012

Bloggbesök. Bland annat.

 Idag hade har vi haft en fixardag.
Fix med saker till vinden, städning, både matlagning och bakning med nya recept (inget av dem blev något att rekommendera), lite omplantering på balkongen... sånt.

Och maken och Cosmos var i skogen. 2 liter blåbär i en hundpåse kom de hem med :)
Sedan blev det badning av den lille valpen. För första gången här. Om man kommer hem och är alldeles blå och dessutom luktar... ganska otrevlig, ja då är det läge för ett bad.

Att vi var bjudna på treårskalas hade jag alldeles fullständigt och totalt glömt. Inte ens när barnets mamma ringer och frågar om det har hänt något trillar poletten ner. Och jag får skämmas och ursäkta mig så hemskt mycket. Alldeles olustigt känns det att ha glömt bort en sådan sak! Turligt nog har firandet ändå varit ordentligt och jag tror kanske att det var Cosmos, snarare än vi som var saknad ;)

 Framåt seneftermiddagen dök Erika in och fikade. Så jättetrevligt tycker jag, att hon passade på nu när de är några dagar i Örebro. Annars tillbringas ju deras somrar i stugan, ni vet den i de Västmanländska skogarna.

Och mitt i det fikat ringer Gunnar och säger att han står utanför porten.
Åh så roligt! Och tufft att åka från långt upp i norr ner till landet Halland och hälsa på hos andra bloggare på vägen.
Cosmos var väääldigt trött efter skogsturen och badet men orkade ändå tugga skor och skosnören...
Ännu mera fika och prat om bloggar och bloggmänniskor och kontakter och hundar och bin. Gunnar har själv bin och berättar om det här med bisamhället. Så makalöst intressant. Ingen aning hade jag om att bina själva kunde bestämma att en ny drottning skulle bli till, ja när den gamla flyttat.

Det skulle vara så roligt om man kunde få till en ny bloggträff, säger jag, sedan när Gunnar ska åka. Och jag menar verkligen det! Under nästa vår, i maj kanske? Så kan man ha som ett knytkalas... svårt kan det väl inte vara att få till? Eller..?

Nu är det kvällen. Himlen är blå. Kattdamerna sover. Cosmos luktar schampo.
I morgon ska han till veterinären och få spruta.

7 kommentarer:

  1. Det låter som en underbar idé med en ny bloggträff!!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har funderat på att abonnera hela vandringshemmet nån gång nästa sommar, höst eller vår till just en träff , om nu det inte blir för långt borta för alla.

    SvaraRadera
  3. Ruta Ett; Ja, jag tycker verkligen att det skulle vara jätteroligt!

    Elisabet; Det låter ju som en strålande idé! Och avstånd blir det för vissa oavsett var träffen är. Däremot underlättar det ju om man bestämmer helg lååångt i förväg innan alla har hunnit planera in annat. Och så före semestertider...
    Hur långt i förväg behöver det abonneras? (det är inte alls så att jag är på hugget, det är bara som man kan tro ;)

    SvaraRadera
  4. Vad tror ni om slutet av maj ? Lördag till söndag eller nåt sånt?

    SvaraRadera
  5. Och man får ta med sig sin käresta om man vill, tycker jag ,-)

    SvaraRadera
  6. Det låter alldeles utmärkt!

    SvaraRadera
  7. ...fast huruvida maken får följa med beror lite på hur vi lyckas ordna det med hundvakt.

    SvaraRadera