söndag 8 juli 2012

Bara en liten vända

Små oaser även på väster. Tänk bara, om folk kunde slänga skräpet i papperskorgar... även på väster.
Eller är det mer sällsynt städning som gör att parkerna här är så mycket skräpigare än stadsparken?

Vi gick i allafall och lekte i den här parken idag. Lille Cosmos och jag själv.
Och sedan tog vi svängen förbi lekparken alldeles intill och träffade lite hundvana barn. Den lille hunden blir precis lika exalterad av barn som av katterna... Men åh så nyttigt!
Och så övade vi på att inte gallopera fram i kopplet som en draghund, nänä om man vänder tillbaka när matten stannar kan det hända att man får en godbit (=en bit mat).
Han är sååå duktig (tycker hans matte;) !

Efter en sådan liten runda är den lille fyrbente alldeles slut.
Lite väl uppe i varv får han somna i mitt knä och nu sooover han på sin fäll i köket, alldeles intill min stol.
Åh vad jag är glad i den här lille hunden!

Ja och appropå rosor. Om jag någonsin får den där trädgården jag drömmer om kommer där garanterat att växa en rosenbuske!

6 kommentarer:

  1. Jag har varit dålig på att kommentera på sista tiden, men nu vill jag bara ropa att Cosmos är bedårande söt!!!

    SvaraRadera
  2. Maria; Jag är också hemskt dålig på att kommentera... om än väldigt flitig på att läsa :)

    SvaraRadera
  3. Och jag vill säga att åå, vilka vackra rosor .., en sån vill jag ha!

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Jag har hört att det är lurigt med rosor och olika svamsjukdomar och ohyra och grejor. Men så vackert det är! Blev jättesugen på att åka till stadsparken och fotografera i rosenträdgården där, men så har det ju regnat heeela dagen...

    SvaraRadera
  5. Vad bra Cosmos har fått det som har kommit till just er! <3
    Och vilken vacker del av parken, synd om det skräpas ner så som du beskrev.

    SvaraRadera
  6. Pillan; Jag trivs egentligen inte alls på väster, bland annat för att det är så skräpigt överallt. Däremot finns det gott om parker...
    Och det är såååå roligt att ha hund igen!!!

    SvaraRadera