söndag 3 juni 2012

Söndag

Jag kikar på valpbilderna mest hela tiden. Men vi har ju faktiskt lite annat att göra också...
Idag till exempel kom mamma och pappa in på några dagar sent trettioårsfirande. Himlans trevligt! Och jag som alltid brukar baka själv hade idag en köpetårta. Det hör nämligen till saken att när man har ICA-kort och fyller trettio år, då blir man bjuden på en sådan här tårta. Och en tårtspade. Och det vore förstås dumt att inte utnyttja en sådan gåva. Alldeles särskilt när man ska få eminent besök :)
 Kattdamerna är väääldigt sociala. Chipper gjorde flera tappra försök att klättra upp hos pappa men tog sedan mammas plats när hon reste sig. Själv låg jag lite på minus eftersom jag precis innan klippt klorna. Chatter är supersnäll, men Chipper gillar inte det här med kloklippning och det talar hon högljutt om.
 Den fina boken som jag fick på bröllopet inspekterades också. Fast vad de gör på bilden är det just ingen som vet...
Och senare på eftermiddagen blir det fix i tvättstugan och planering för Parisresan.
Den lite sena bröllopsresan.
Vi kollar upp bagagevikter, kikar på tider och funderar på vad man egentligen bör packa för kläder. Lite så.
På tisdag natt far vi till Arlanda och tidigt onsdag morgon går flyget.

1 kommentar:

  1. Mums tårtan ser jättegod ut. Ringde dig i fredags men fick inget svar. Tänkte fråga om jag och Jocke fick komma över efter helgen men jag anar att ni har fullt upp med packningen.

    SvaraRadera