tisdag 19 juni 2012

Pling i inkorgen

Igår kväll plingade det i inkorgen.Det var vår lille valp som berättade att han varit hos veterinären och blivit godkänd. Se så pluttig han ser ut. Och kika på bamsetassarna!

Fotot är taget av uppfödaren

Ett namn har vi enats om också. Stamtavlenamnet är Cosmopolitan så det blir helt enkelt en liten Cosmos. Maken var mycket övertygande och menade på att det skulle passa utmärkt när lille Cosmos ska följa med oss ut och titta på stjärnorna i vinter :)
Tre dagar kvar...

Idag har för övrigt mamma och morbror varit här och fikat. Att mamma skulle komma visste jag, men att morbror skulle dyka upp var en glad överaskning. Trettioårspresent hade han med sig också. Så himlans trevligt att sluta tidigt såhär en tisdagseftermiddag och hinna med både fikabesök och en massa annat! Öppningsdagar är verkligen gulddagar!
(och jag önskar så att jag kunde visa bilderna på barnen på jobbet när de plockade blommor till morgondagens midsommarfirande. åh, så härligt somrigt!)

8 kommentarer:

  1. Fin liten vovve. 2,5 vecka kvar här.

    SvaraRadera
  2. Kattis; Ja, visst är det underbart. Där har han lite att växa i :)

    Eva; Men det är ju inte långt kvar! Jag tycker nog att tiden gick väldigt fort så länge jag räknade veckor... men från och med i lördags började nedräkning av dagar och nu går tiden plötsligt vääääldigt långsamt...

    SvaraRadera
  3. Ja, man dör ju nästan ....! Och vill pussa på magen.

    SvaraRadera
  4. Vilken liten charmknutte! Fast han ser ut som om hade fått underkänt på några punkter...

    Kan tänka mig att det passar en morgonpigg fröken att öppna på morgonen. Jag har lyckats lägga schemat så att jag börjar 8 bara en enda morgon. Men på kvällarna... då är det inga problem.

    SvaraRadera
  5. Jo, det är det väl... för det kan vara ett problem att vara pigg när alla går och lägger sig och natten faller på.

    SvaraRadera
  6. Elisabet; Åh så jag ser fram emot detta!

    Bloggblad; Ja, men jag tycker framförallt att det är så himlans skönt att ha så mycket dag kvar när jag har slutat. Idag börjar jag nio och slutar halv sju... då är det ju kvällen.

    SvaraRadera