onsdag 27 juni 2012

Nio veckor

Ja den som känner att det får vara nog med de här valperierna ett tag, den kan bums vandra vidare på bloggpromenaden. Här är det valp, valp och mera valp. Och i kameran sitter redan hundratals bilder på var lille tantecknade krabat. Inte en enda av dem är riktigt bra.

Idag blir han hur som helst NIO veckor. Det ska firas med jordgubbar och glass!
Ja, inte Cosmos förstås. Han ska få fira det med en dos avmaskningsmedel...
 Han börjar känna sig väääääldigt hemma nere på gräsmattan. Antingen är det full fart... eller så hittar han (o)trevligheter att tugga på. Fågelskit, harpluttar och fimpar tillhör favoriterna. Och vår gräsmatta har förmodligen aldrig tidigare varit så här välstädad eftersom den lille fyrbeningens matte snabbt samlar upp allt hon hittar :)
 Tjoho!
 I två veckor till ska hussen och hunden leka med varandra hela dagarna. Sedan har matten äntligen semester. Ja äntligen tycker matten alltså. Den lille hunden är väääldigt nöjd över att få ha hussen för sig själv.

12 kommentarer:

  1. Det är väl bra bilder så att det duger! I alla fall jag förstår precis hur charmig han är. Och jag läser gärna om valpar, hästar har jag mindre känsla för däremot, men det är ju ganska hästfritt hos dig numera.

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt med en valp-blogg!!
    =)

    SvaraRadera
  3. Han är ljuvlig! Och sista bilden är UNDERBAR!!

    SvaraRadera
  4. Supergullig, precis så att det suger i magen . Jag kan dessutom precis känna hur han luktar valp- när han inte har rullat sig i något annat trevligt förstås, på valpars vis ;)

    SvaraRadera
  5. Bloggblad; Ja lite för hästfritt börjar jag tycka ;)
    Och bilderna är okej om man ska ha dem såhär på bloggen, men jag har inte fått en enda riktigt bra bild.

    Ejmis; Det var ju inte riktigt meningen, men just nu är det så himla mycket valplycka :)

    Ulrika; Han är verkligen jättemysig! Och han är väldigt väldigt förtjust i sin husse.

    Lisette; Haha, ja det är just det. Den där berömda valplukten som i ärlighetens namn faktiskt blandar sig med valpkisslukt. För det här med att kissa klart innan man börjar gå är överkurs. Och att göra rent sig. Och ibland så blir det lite under magen också. Ojsan hoppsan. Men han är söt :)

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder och så mycket glädje. Håller med Ulrika om sista blden den uttrycker så mycket tillit.

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder! Å vad jag längtar! Nu kan vi byta valperfarenheter framöver.

    SvaraRadera
  8. Lena; Cosmos älskar att busa med hussen. Och mysa. Och sova på hans fot. Matten duger endast i nödfall :)

    Eva; Ja, vad roligt! Ska bli kul att se om ni får en lika pigg krabat. Cosmos sover långt ifrån så många timmar som det står att valpar brukar göra. Fast han är å andra sidan duktig på att roa sig själv :)

    SvaraRadera
  9. Hur många valpinlägg som helst!!!! Ös på, bara!

    SvaraRadera
  10. Ja, ös på med valpinlägg! Älskar att titta på bilderna!

    SvaraRadera
  11. Vonkis; Ibland saknar jag en sådan knapp när vid inläggen. Har sett att det finns de som har en...

    Elisabet; Haha, ja det är ungefär just vad jag gör ;)

    Darkangel; Han växer ju så fort. Jag inbillar mig att han redan är större...

    SvaraRadera