fredag 22 juni 2012

Midsommarafton

Midsommarafton firade vi hos familjen V. ÅH så mysigt det var, med strålande sol, lunch ute och jordgubbstårta efter det. På plats fanns även mormor, farmor med sambo, gammelfarmor och söta kusinen. Och tre små vovvar.
Det är Pontus och kusinen på bilden nedan. Och hon är så himlans duktig på att ta hand om båda barnen!
 Efter lunchen gick vi och tittade på midsommarstång och dans. Det var en väldigt trött treåring som tyckte att det var väl mycket folk. Och det var det -en himla massa folk! Både maken och jag träffade flera små barn från jobbet.
 Tivoli fanns på området med och det tycker jag då rakt inte hör midsommar till!
Vi gick en liten runda men stannade sedan och pratade hos vovvarnas matte och husse i skuggan.
 En liten, nyvaknad Isabelle ger ett aningen trött leende.
 Efter dessa begivenheter begav vi oss hemåt, maken och jag (det gjorde vi inte alls, vi storhandlade först. med betoning på stor). En himlans trevlig midsommarafton!


På kvällen blev det middag på balkongen. På gräsmattan nedanför satt en hare och mumsade gräs. Jag funderar fortfarande på hur en hare kan ha klarat sig och dessutom vuxit sig så stor så här precis mitt i stan...

Och för övrigt är allt (?) klart för en ny liten familjemedlem i morgon. Biabädden är ligger på plats. Med kudde i för att göra den mindre och mysigare för en liten valp. En fäll i vardagsrummet. Mat- och vattenskål. Fodertunnan är upphämtad, om än tom. Vi ska köpa med oss en säck mat från uppfödaren. Halsband och koppel finns. Några nya leksaker är inhandlade. Ny klotång -den gamla har några år på nacken och jag är rädd att den kanske nyper snarare än klipper av klorna. Hundpåsar förstås.
Och hushållspapper och extra skurtrasa för små olyckor. Ja bland annat.

En liten vattenskål och en vattenflaska till hemresan. Handdukar och våtservetter (i händelse av eventuell åksjuka).

I morgon bär det av ner till Småland. Jag kan knappt bärga mig!
(och i veckan har vi passat på att göra sådant som man inte kommer att kunna göra på ett bra tag. inte tillsammans i allafall. fika inne på café till exempel :)

3 kommentarer:

  1. Ååååå, så spännande! Stort lycka till nio morgon! Och se till att ladda kameran ...,-)

    SvaraRadera
  2. Ja nu kommer jag att hålla stenkoll på din blogg. Spännande!

    SvaraRadera
  3. Mysig midsommar! Oooh! Så spännande med vovven idag! Längtar efter valpbilder!!! :-D

    SvaraRadera