tisdag 12 juni 2012

Inventering av hundsaker

Tisdag och stängningsdag.
Och jag har varit förfärligt trött i dagarna två. Ja sådär så att jag looovar mig själv på morgonen att läggdags följande kväll ska bli senast klockan åtta.
Men så blir det förstås inte. För kvällarna är ljusa och när man har jobbat hela dagen känns det som om man måste ta vara på det där som kallas fritid.
På teven är det EM och sambon vardagslyxar med Grolsch-öl och jag tömmer upp och ner på lådan med Lurvigs sparade saker. Vi sparade enbart sådant som skulle kunna användas igen och där ligger täcken, koppel och halsband som är på tok för stora för en valp. Och löplina, leksaker som aldrig hann bli använda, repknutar, pälsvårdstillbehör och en reflexsele som också måste växas i. Bland annat.
I källaren finns en biabädd som Lurvig tillbringade mycket tid i och som kommer att få fortsätta tjäna. Och matskålar och fodertunna.
Men nya fällar får vi investera i. Och öronrens, en ny klotång, ett lite smalare koppel, en tandborste, hundpåsar... ja lite sådant. Och mat.
Jag skriver förstås en lista. Alltid listor ;)

I fönstret lyser hjärtat som vi fick i bröllopspresent.
På himlen flyger svalorna.
I fåtöljen sover båda kattdamerna.
I morgon är det onsdag.

4 kommentarer:

  1. Spännande, spännande!
    Jag tänker på ofta på djur som kanske har tandvärk .., vis av egen erfarenhet och minns hur djävulskt ont man kan ha!
    Arma djur!
    Har älgar tandvärk?
    Kossor?
    Det är sånt jag kan fundera på.

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Nä jag tror varken att älgar eller kossor har tandvärk. Eller ja, en kort tid kanske? Hästar måste ju gå till tandläkaren ibland men då är det för att dra ut tänder som växer galet eller är i vägen samt för att raspa tänderna. Hästars tänder växer ständigt (och slits) och när pulpan närmar sig ytan drar den sig tillbaka liksom klon på en katt eller hund. Samma sak om en hästtand går av. Pulpan drar sig tillbaka och ytan täcks av tandämne. Jag gissar att detsamma gäller älgar... och kor :)

    SvaraRadera
  3. Tänk om man själv kunde få tänder som växer och där pulpan drog sig tillbaka! Det hade varit himla bra tycker jag!

    Så spännande med valpförberedelser!!! Längtarbefter valpbilderna som säkert kommer att komma :-D

    SvaraRadera
  4. Kattalena; Haha, ja sådana tänder skulle vara himlas bra.
    Och valpbilder kommer alldeles garanterat att komma! Bara en dryg vecka kvar...

    SvaraRadera