måndag 4 juni 2012

Hundshopping

Planeringsförmiddag
Krambarn
God fisklunch
Pärlande
En omväxlande eftermiddag
Prat
Regn
Kulbana

Bland annat.

Och klockan sex hämtade maken upp mig för tripp till Forex och växling av valuta.
Euro.

Och så är det ju som så att Djurens center ligger alldeles intill. Vi ska förstås dit och shoppa mer lite närmare, men idag fick två små halsband följa med hem. Fritt spekulerande om storlek.
Jag har för övrigt en smula roat åter blivit påmind om hur mycket subjektivt tyckande som florerar i hundforum. En tycker att det är självklart att valpen ska gå lös till fyra månaders ålder, en annan anser att allt annat än sele är djurplågeri när det gäller valpar och en tredje anser att halvstryp är ett givet val vilket en fjärde tycker är alldeles vansinnigt.
Ungefär så.



Vi köpte hur som helst varken sele eller halvstryp (det sistnämnda enbart av anledningen att valpen så lätt kliar/skakar av det. ett halvstryp behöver ju faktiskt inte vara ett dugg mer stryp än vilket annat halsband som helst) utan två helt vanliga. Det understa för att det är praktiskt, mjukt och väldigt reglerbart... och på extrapris. Bara att knäppa på när det snabbt ska ut och kissas ;)
Arton dagar kvar.
Nu är det hög tid att börja packa inför Parisresan

5 kommentarer:

  1. Och alla vet Bäst ,-)

    Till slut struntade jag i vad alla sa och gick på min egen känsla .., jag har ju haft hund i hela mitt liv och det har fungerat bra, tyckte jag.

    Harry är inte perfekt .., han draaaar gärna i kopplet och det irriterar mig (gör ont), men det ska vi nog få fason på ,-)

    SvaraRadera
  2. Det första halsbandet som vi hade tillvår valp Flisan var mycket enkelt och utan krussiduller, alltså ett vanligt läderhalsband just för att hon skulle få vänja sig att ha ett halsband på.

    Först önskas en härlig resa.

    SvaraRadera
  3. Vilka söta halsband!!! Minns att jag höll på att få ett nervsammanbrott av alla goda råd jag fick angående Norma, som dels var min första hund (och valp), och dels var som en hysteriskt ättrig krokodil. Att råden totalt krockade och sa emot varandra gjorde inte saken bättre. Känner mig fortfarande ganska ambivalent med en hel del.

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Ja vi kör också vårt eget race. I allafall när det gäller sådana här basicsaker :)

    Miie; Jag skulle absolut kunna tänka mig ett halvstryp också om jag inte varit så rädd att valpen skulle klia/skaka av det och det vore förfärligt otäckt så här mitt i stan. Tycker jag.

    Emma R; Ja men sådär var det ju när Lurvig var sjuk. Många många många välmenta råd om ditten och datten. Och många många som var helt säkra på att om vi bara använde det och det fodret eller den och den salvan så skulle han bli helt bra igen.
    Det är faktiskt nästan lite tragikomiskt.

    SvaraRadera
  5. Emma igen; Jag är egentligen inte så förtjust i det understa halsbandet, men det var mjukt, praktiskt och på extrapris ;)

    SvaraRadera