måndag 4 juni 2012

Hundböcker

Plötsligt kommer jag på att jag nog har ett gäng hundböcker som har hamnat på vinden. Och det stämmer prima. Några fanns i allafall.

Just nu känns kanske inte "Lydnad för tävlingssugna" som mest aktuell i början, men däremot går det att hämta inspiration från flera andra böcker som ofta börjar med ett eller ett par kapitel om valpar. Bara sådär elementära, men ack så viktiga saker som koppelträning, inkallning och lek.
Då och då högläser jag ett stycke för maken, som hummar till svar. Och förstås är det som med all litteratur, en del saker går det att ställa sig mer eller mindre kritisk till.
Men ändå, åh så roligt!
Praktiskt också att det blir ytterligare en springer spaniel -då har vi ju redan rätt rasbok :)

Men först, inte att förglömma två arbetsdagar, en resa till Paris(!) och därefter ytterligare två arbetsveckor. Gott om tid att läsa, planera, inventera och längta :)

6 kommentarer:

  1. Känner igen den där raden om maken som hummar något till svar... :-D Jag har kommit på att man får mycket bättre respeons när man nördar iväg med andra likasinnande insnöade. ;) Så spännande. Hoppas den svarte blir er eftersom ni fatsnade för honom, men som du skrev, ni får den som uppfödaren tror passar er bäst och det är ju tryggt att veta.

    SvaraRadera
  2. Spännande, spännande!! Hur löser ni det rent praktiskt när ni arbetar? Det var ju problemet för oss.

    SvaraRadera
  3. Grattis! Så kul för er och en ras ni känner till också. Men ändå en helt annan individ med sin personlighet. Lycka till!
    /Ingegerd
    http://vitplister.blogg.se/?tmp=04183431

    SvaraRadera
  4. Så spännande med en ny liten fyrbening, hoppas det blir den där charmige killen till slut...
    Bra att spara böcker, för man vet aldrig när de kommer till användning.

    Ha nu en skön tur till Paris och bara njut.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  5. Emma R; Jag måste ändå beundra honom lite för att han engagerar sig så. Fast när jag börjar idka högläsning ur diverse böcker är väl kanske intressent en aning... mindre engagerat ;)

    Elisabet; Han ska få gå hos samma dagmatte som Lurvig hade och jag hoppas och tror att det fungerar precis lika bra som det fungerade med den lurvige där.

    Anonym; Vi är förberedda på något med betydligt mycket mer energi. Lurvig var ju liksom en väldigt lugn individ nästan från början.

    Synne; Jag brukar leva enligt filosofin att man inte kan spara på allt. Fast när det gäller just hundböckerna har de aldrig varit i farozonen. Det handlade liksom inte OM utan NÄR vi skulle bli hundägare igen.

    SvaraRadera
  6. Så bra!! Här fanns ingen sån och det var vad jag egentligen hade önskat.

    SvaraRadera