lördag 23 juni 2012

Hemresa

Jag vet, bilden är bedrövlig. Min mobilkamera är inte bättre än så. Men den visar vilken liten cooling vi har med oss hem.

Motorlampan i bilen lyser, värmeindikatorn har slutat fungera och vi har stannat och kollat motorn flera gånger under vägen. Men det har inte bekymrat Cosmos det minsta. Han sover i buren tills någon kommer och öppnar. Då lullar han runt lite, kissar en skvätt och dricket vatten. Vid matdags slurpade han i sig sin mat på en rastplats och det här med att ha halsband för första gången i sitt liv, det var absolut inga trubbel för en så här cool kille :)

11 mil kvar. På måndag blir det en pling till verkstaden.

6 kommentarer:

  1. Fina Cosmos, så duktig och trygg han är!
    Åååå så mysigt med en valp.

    SvaraRadera
  2. Åååååååå!!!! :-)

    SvaraRadera
  3. Oj, så spännande att lämna sin mamma och sina syskon och få träffa två katter och nya människor och ändå vara så trygg!

    Hoppas att det går bra nu, men det gör det säkert! Hälsa Cosmos välkommen till bloggvärlden .., vi lär nog få se honom ,-)

    SvaraRadera
  4. Ååå, vad roligt! Jag tänker precis som Elisabet.

    SvaraRadera
  5. Mian; Jag är redan stolt hundmatte ;)

    Ulrika; ;)

    Elisabet och Lena; Ja, det här är en väldigt modig liten kille. Fast han fick med sig en filt som luktade mamma och syskon.
    Och ni lär ska få se honom så att ni tröttnar flera gånger om :)

    SvaraRadera
  6. Men åh vilken goding! Gratulerar till tillökningen! :-)

    Har inte hunnit kommentera till ett inlägg längre ner som jag tänkte, angående det där att alla säger så mycket olika och att man får så mycket olika tips och råd...

    Jag brukar rekommendera mina valpkursare att lyssna på vad folk säger, det är ju ändå olika personers erfarenhet, men att man måste sålla. Alla vet inte bäst och dessutom är varje hund en individ och alla hundägare detsamma så det finns inget sätt eller metod som fungerar för alla. Följ ert hjärta och sunda förnuft, ni kommer alldeles säkert göra ett kanonjobb med vovven. ;-)

    Och det med koppel eller inte. Mitt råd är att självklart koppelträna, gör det till en trevlig upplevelse men låt inte valpen dra för mycket från början. Stanna hellre och gå genast vidare när den går utan att dra eller kommer intill er sida.

    Sen brukar jag tipsa att gå ut i skogen när valpen fortfarande är så liten och leka följa John. Springer valpen före er vänder ni och går åt ett annat håll, UTAN att ropa. Hunden lär sig snabbt att hålla koll på och följa er, och inte tvärt om. :-) Belöna gärna när han kommer fram. Den "leken" kan man fortsätta med hela hundens liv. Det är ytterst sällan små valpar ger sig iväg från sin trygghet och man har igen det mycket senare om man vågar lita på sin hund från början. När/om den börjar bli lite tuff och ta ut svängarna så är det populärt att gömma sig bakom första bästa träd/sten och vänta tills hunden letar upp en, fortfarande utan att ropa. Då brukar den inte gärna springa ifrån något mer och det blir även en rolig lek.

    Oj, detta blev långt. Ännu mera tips, men det var säkert saker ni redan visste ändå. Men jag tycker ju det är så kul!

    Lycka till!

    SvaraRadera