söndag 17 juni 2012

Det bidde inte den svarta, det bidde den här :)

I nästan två dagar lämnar jag inte telefonen ur sikte och tillslut, äntligen, blir det samtal med uppfödaren.
Vi får inte den lilla svarta som vi hade fastnat så för. Han hade på testerna visat upp en herrans massa jakt och även om det förstås är arbete med alla hundar är det inte rätt mot varken vovven eller dagmatten, och förmodligen dessutom oss övermäktigt,  att ta den mest jaktbenägna fyrbeningen i kullen.
Fast besvikelsen är förstås stor. Åh så vi hade hoppats på den lilla godingen.

Det blev inte heller "ettan" som maken fastnat lite för. Den ska till en annan familj där den var absolut bäst lämpad (och jag tänker att kära nån vilket pusslande! ). Nä det blir "fyran".
Fyran?

Varken maken eller jag kan placera den. Och maken gruffar lite eftersom den är tan-tecknad.

Nu uppdaterar jag kennelns hemsida mest hela tiden, men den har oturligt nog gett upp. Vi vet alltså inte mer än så. Att vi ska hämta "fyran" på lördag. En liten svartvit, tan-tecknad hane på då drygt åtta veckor. En liten krabat som inte tycks ha fastnat på en enda bild när vi var nere och tittade på valparna.

*****

Och inte alls långt efter att skrev och publicerade ovanstående plingar det i inkorgen. Det är Marianne, som också ska ha en valp från samma kull, och hon har allt bilder på lilla fyran.
Ja, jag norpar dem rakt av och hoppas på att bli förlåten för det.
 

Mindre än en vecka kvar...

Tack snälla Marianne! (ja om du nu läser här)

14 kommentarer:

  1. Tycker han är riktigt fin.
    Charmigt med det lilla bruna!

    SvaraRadera
  2. Vilken söt. :) Förstår att ni längtar!

    SvaraRadera
  3. Jättefin, som alla valpar .., men vad menas med tan-tecknad?

    SvaraRadera
  4. Å så fin han är!
    Vilken lycka för er!

    SvaraRadera
  5. Elisabet - han har lite brunt också, jag tror det är det.

    Karin - han är ljuuuuuvlig!!

    SvaraRadera
  6. Giggi; Ja, det var inte den jag trodde när jag pratade med dig. Funderar på om jag kanske förväxlade trean och fyran då... Men det spelar ingen roll. Den här blir det :)

    De la realidad; Ungefär hur mycket som helst! Snart dags att räkna ner timmar ;)

    Elisabet; Ja, svaret fick du ju av Ulrika :) Doberman till exempel är alltid tan-tecknade. De har bruna fläckar ovanför ögonen och på frambenen. Och den här lilla krabaten har, som du ser på översta bilden, brunt på frambenet (och säkert på fler ställen skulle jag tro, typ i öronen och under svansen kanske).

    Mian; Jag längtar massor. Såklart :)

    Ulrika; Ja, jag blev lite besviken först, men nu har jag tittat på de här bilderna femtielva gånger och tycker förstås att han är supersöt :)

    SvaraRadera
  7. Jättefin är han!! Om tre veckor får vi hämta vår Otis. Längtar jag också. Vet fortfarande inte vem det blir av de två hanarna.

    SvaraRadera
  8. Eva; Åh, blir det en liten Otis :) Vi fick ju som sagt inte veta förrän idag. Nu har vi gått igenom alla bilder från besöket vi gjorde och han finns allt med på några bilder. Fast inte på en enda ensambild.

    SvaraRadera
  9. Gud så fin!!! Ooooh! Så mysigt med en liten valpis!!! Förstår att ni längtar!!! :-D

    SvaraRadera
  10. Men ååååå så gullig. Man blir alldeles mjuk inuti när man ser dina bilder. Lyllosar!

    SvaraRadera
  11. Kattalena; Ungefär hur mycket som helst. Det finns risk för att det här blir en lång vecka trots att det bara är fyra arbetsdagar ;)

    Lisette; Ja visst är han ursöt! Och det bästa är att han ska flytta hem till oss!

    SvaraRadera
  12. Tan betyder ju solbränna, så jag gissade på nåt brunt, även om det inte är lätt att se på bilden. Men färgen spelar väl inte så stor roll - det är väl som med bäbisar, man älskar den man får.

    Jag förstår att väntan är olidlig!

    SvaraRadera
  13. Ursöt! Spännande att det snart är dags!

    SvaraRadera
  14. Bloggblad; Uppfödaren frågade om jag trodde att vi skulle kunna förälska oss i den här istället och det är ju självklart att vi kan. Oavsett vem vi får hem blir det ju vår lilla valp.

    Emma R; Fem dagar kvar...

    SvaraRadera